Wpis z mikrobloga

Byłem już u trzech mechaników i nikt nie wie co to, a jeden raz słyszy raz nie. Chodzi o to że na biegach 4,5,6 przy prędkościach powyżej 85km/h i ponad 2tys obrotów, słychać dudnienie i czuć że auto drży i tylko podczas dodawania gazu. Najbardziej słychać i całe auto drży jak się jedzie pod jakieś niewielkie wzniesienie na autostradzie czy ekspresówce. Jest to wyczuwalne tylko w trasie możliwe, że przy rozgrzanym silniku. Jeden mówi że może to łożysko, ale łożysko by dudniło chyba cały czas, a nie tylko przy dodawaniu gazu. Nissan Qashqai 2.0 DCI 2008 r. Napęd na przód. pomóżcie. #mechanikasamochodowa #mechanika #qashqai #naprawasamochodow #nissan
  • 22
@kongoku: Tak mi się właśnie wydawało że ci tak powiedzieli, jeździj narazie, jak zacznie być bardziej słychać i widać objawy to wtedy jedź do mechanika, mi się też wydaje że może już sprzęgło dwumasowe będzie do wymiany.
@Msciwy_pterodaktyl: Też wydaje mi się że to nie dwumas, bo robiłem przy zapalaniu go nie słychać a ponoć wtedy się pojawia też taki dzwiek. Właśnie nie słychać nic głośniejsze jesli mocno dodam gazu tylko po prostu kiedy jednostajnie dodaje gazu jaka jade ponad 90km/h i czym mocniej (delikatnie) dodaje gazu tym bardziej to słychać. Czy moze miec to zwiazek z wydechem? Ostatnio zobaczyłem delikatne „przepalenia” plamy na tylnym tłumiku
@kongoku: Jechalem 200 km autostrada i na poczatku byl dramat myslalem ze naped wyleci w powietrze i przygazowalem jakies 10 km ponad 120 i nagle jakby wszystko ustało… i jeszcze zauwazylem ze przy skrecaniu w lewo dzwiek ustaje a w prawo narasta. Zobacze jutro rano. Ale to nie objawy lozyska?
@kongoku: jesli przy skręcaniu dzwięk sie zmienia to łożysko. Z twojego opisu wychodzi że któreś z lewej strony. Skręcasz w prawo, dociążana jest lewa strona i jeśli dzwięk sie wzmacnia to któreś z lewych łożysk jest uszkodzone. Czasem tak jest że przy większych prędkościach wpada to w rezonans i wtedy tylko to słychać
@Msciwy_pterodaktyl: @kongoku:

W 2.0 DCI jest łożysko na wale centrujące dwumasę.
Jak ta łapie luz, zmienia się układ mas wirujących łożysko siada i objawia się to właśnie charakterystycznym dudnieniem. Dlatego wspomniałem o niej. Łożyska tego nie ma normalnie w zestawach z dwumasą nie występuje. Zdarzało mi się wymieniać je wymieniać po 2-4 latach od wymiany kompletnego zestawu. Nie wiem czy niektórzy nie wymieniają go ze względu na lenistwo czy co,
@trzaichlac69: Ciekawa teoria. Nie chciał bym czepiać się na siłę ale to łożysko nie centruje dwumasy tylko wałek skrzyni w nie wchodzi. Tarcza sprzęgła też ma luz między miejscem gdzie wchodzi wałek a metalem z okładzinami. Ta tulejka z wieloklinem w tarczy jest ruchoma. Mimo to nie powoduje to żadnych drgań. Z twojej wypowiedzi wnioskuję że obstawiasz dwumas do wymiany i łożysko.
@Msciwy_pterodaktyl: w wewnątrza bieżnie wchodzi wałek skrzyni owszem zgadza się, ale zewnętrzna bieżnia nie wchodzi całkowicie w wał i nie chowa się w nim. W środku jest fazka która wypcha je i część nachodzi na koło dwumasowe.

Nie wiem nie widzę tego auta. Wydaje mi się , że któryś z trzech mechaników u których było auto raczej zdiagnozowałby przegub czy luz na półośce.
@Msciwy_pterodaktyl: hmm.... mi nigdy tak głęboko nie udało się wbić tego łożyska.
Łożyska które zdejmowałem też tak głęboko nie siedziały. Zawsze zostaw kawałek na zewnątrz.
Możliwe, że są różne rodzaje wałów. Możliwe też , że oryginalne tak głęboko by wchodziło ?
Zamienniki zawsze montował. Żeby było taniej wiadomo.
Ciężko mi się na ten temat wypowiedzieć.