Wpis z mikrobloga

Hawk niema silnika 125km, tylko EJ20R 160hp
125km można spokojnie robić na aucie, bo ma regulacje na śrubki i zajmuje to z 10 minut.

160km to już DOHC i żeby to miało sens, pasuje wyjąć silnik. Są wariaci co regulują to na aucie ale ani to opłacalne, męczące a na koniec przy składaniu nie widzisz co robisz, bo podłużnica przeszkadza i więcej biedy idzie narobić. Silnik boxera wyciąga się może w 1.5
@scdt: Hawkeye ma EJ204 lub EJ20F.
@jantje_van_sluis: Jeśli pytanie pod kątem gazu to przerabiałem ten temat właśnie w EJ204 i była to porażka. 30kkm i regulacja do zrobienia. Nie ma sensu tego robić bez wyciągania silnika, bo trzeba zdjąć cały rozrząd oraz wałki, a że te są po bokach to fajnie brzmi tu analogia do dentysty robiącego z zębami przy zamkniętych ustach. Jeśli natomiast masz do czynienia z EJ20F, to
@rusty_zn-e: Pomyliło mi się. ej20r to twinturbo stare. Reszta bez zmian.
Co do F i "nie F", oba powinny przejechać mniej więcej podobnie. 30kkm to wyjątkowo mało, pochyliłbym się nad strojeniem i samą instalacją. U mnie w EJ205 przy 300hp luzy rozjeżdżają się gdzieś przy 55-60kkm, wtedy pasuje je ruszać. W wolnossaku (125km) przy 45kkm luzy były praktycznie bez zmian, setka w jedną czy drugą. Spokojnie by 70-75 zrobił. Mowa ciągle