Wpis z mikrobloga

no większy nacisk na mniejszą powierzchnię.

@salvador5000 im szersza opona tym większa przyczepność, zarówno latem jak i w ziemie. Węższa opona może zadziała lepiej w jakichś bardzo specyficznych warunkach ale na śliskim asfalcie najważniejsza jest większa powierzchnia styku która zapewni większą szansę na złapanie przyczepności. Na wyprawę po lodzie założysz raki a nie łyżwy, na głęboki śnieg rakiety a nie szczudła. Dlaczego przy oponach chcesz zrobić na odwrót?
@salvador5000: @Bejro: na wyprawę po lodzie łyżwy są idealne żeby szybko i efektywnie się po nim przemieszczać.

Szersza opona może pracować dłużej = może być wykonana z innego typu kompozytu ("gumy") który będzie zużywać się szybciej (opona jest szersza = jest jej więcej = może zużywać się szybciej) zapewniając lepszą przyczepność.

Stricte sama szerokość nie ma znaczenia. - ale bierz szerszą :)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Bejro: węższa opona to większy nacisk więc lepiej się wgryza. Tak ja sobie myślę.
Na lód zakładasz raki bo powierzchnia styku jest mała. Jak zdejmiesz raki to przecież powierzchnia styku podeszwy jest większa niż kilkunastu punktów raków.
Bieżnik na zimowej jest też jakby bardziej wgryzający się, wygląda na "rzadki", więc powierzchnia styku opony z nawierzchnia jest mniejszy. (pomijam skład gumy zimowej).
@salvador5000 jeśli faktycznie mieszkasz na wsi na kole podbiegunowym i aby dojechać do miasta musisz przejechać po jeziorze albo świeżo ośnieżonej drodze gruntowej i asfaltu nie uświadczysz od jesieni do wiosny to może (ale niekoniecznie) mieć to sens. W takich warunkach pomyśl bardziej o łańcuchach albo oponach z kolcami. W warunkach jak asfalt, lód, wyjeżdżony twardy śnieg, breja czy lekki świeży puch: większa powierzchnia = wieksza przyczepność.