Wpis z mikrobloga

W listopadzie roku bieżącego wreszcie ruszyłem tyłek do Koprzywnic, by zaznajomić się z niezwykle bogatą ofertą kulturalną tego sennego miasteczka. Oczywiście interesowała mnie wyłącznie motoryzacja. Zwiedzania jest na cały dzień, gdyż znajdziemy tam muzeum prywatne muzeum old i youngtimerów, muzeum samochodów ciężarowych Tatra oraz muzeum samochodów osobowych Tatra. Dzień był niezwykle dynamiczny, ale niezapomniany, w końcu udało mi się zrealizować motoryzacyjne marzenie. Możecie się spodziewać w najbliższych odcinkach sporo wartościowego materiału, a nawet, powiedziałbym, reporterskiego, bo mimo że to tak blisko Polski, niewielu rodaków dzieli się zobaczonymi tam rzeczami w internecie.

Na początek jedyna w swoim rodzaju Tatra Ecorra Sport V8. Powstała w 1996 roku na płycie podłogowej Tatry T700, która powstała na płycie podłogowej Tatry 613 z lat 70. XX wieku. Auto stworzono z zamiarem pobicia rekordu prędkości Czech, no i udało się - Ecorra osiągnęła 320 km/h w 1997 roku.

Oczywiście silnik V8 chłodzony powietrzem znajduje się z tyłu. Jest dłubnięty do 394 KM. Nadwozie jest z tworzyw sztucznych, co zbiło wagę do rewelacyjnych 1150 kg.

Po udanej próbie, auto trafiło w 2000 roku do muzeum, jednak nie postało tam długo, bo samochód odkupili bracia Hajduskovie (widać ich nazwiska na szybie) i zaczęli się nim ścigać na torze. Ecorra została przemalowana na ciemny granat, poszerzona i wydłużona, z tyłu pojawiło się wielkie skrzydło, a nad kołami plastikowe poszerzenia, co sprawia, że wygląda jak DTM.

Kawał samochodu.

#rzetelnafura - ciekawe autka
#samochody #motoryzacja #carboners #tatra #gruparatowaniapoziomu
DerMirker - W listopadzie roku bieżącego wreszcie ruszyłem tyłek do Koprzywnic, by za...

źródło: comment_16711246585hxhCstQ9Ef2ocaFZ8MpyA.jpg

Pobierz
  • 19