Wpis z mikrobloga

po 2km? to chyba w jakims malym gownie z silnikiem pojemnosc skromnej flaszki wodki


@dameK_: w nowoczesnym małym gównie rozgrzewanie trwa dość długo, u mnie 1.0 3 cylindry to człowieku masakra, 1.6 hdi szybciej się nagrzewa.
  • Odpowiedz
@MamCieNaHita: a co Ty myślisz, że jakiś niemiec czy francuz spuszcza się nad wymianą oleju co 8k km jak polski kowalski, co chce 20 letnim padłem jeździć do śmierci? 30k km lub wymiana co 2 lata to normalny interwał, a że doświadczenia polskich znafcóf mechaników z ulepami z przebiegami realnymi 500k+ są jakie są, to wszystko zwalają na olej. Więcej instrukcji obslugi samochodu czytać polecam, a mniej oglądać łysego przygłupa z
  • Odpowiedz
@rosso_corsa: Uwielbiam takie porady. A potem na grupie info: hej chłopaki, silnik wywalił korbę, dlaczego. Dziwna sprawa, że takie posty zawsze albo w zimę albo po pałowaniu na torze. Silnik nie lubi jak mu za zimno i jak mu za gorąco też. Tak jak człowiek.
Jak jezdzisz fabia 1.0 to w sumie wszystko jedno, ale jak czymś bardziej sportowym to nie pałuj na zimnym i patrz na temperatury w upale. Ja
  • Odpowiedz
@kamlor: Ja #!$%@?, znawca bo mu tak pan niemiec i pan francuz powiedział xD
Te interwały są ustawiane wyłącznie dla klientów flotowych, bo to głównie oni kupują auta. Sprzedawca auta ma w dupie zwykłego Kowalskiego, bo 90% z nich kupuje nowe auto z salonu raz na 10 lat.
W autach z turbiną wymiana oleju znacząca wydłuża życie turbiny, zresztą jak wszystkich elementów silnika, ale co ja Ci będę tłumaczył jak znasz
  • Odpowiedz
w nowoczesnym małym gównie rozgrzewanie trwa dość długo


@elemenTH: dlatego Toyota w hybrydach stosuje różne patenty na szybsze rozgrzewanie np. płyn chłodniczy przepływa przez katalizator zeby odzyskać część ciepła ze spalin.

Hybrydy mają ten problem, ze z założenia mają mało palić a to sprawia zimą problemy
  • Odpowiedz
@Fookingalien: Coś tam wiem, jestem inżynierem mechanikiem i projektuję w branży automotive już wiele lat. Aftermarket i to co polskie warsztaty robią z samochodami nieznanego pochodzenia, to jest to z czego w środowisku zawodowym mamy największą bekę. Auta się Wam wszystkim psują, bo macie #!$%@? na zalecenia producenta i robicie na chłopski rozum. Dlatego hurtownie motoryzacyjne i warsztaty garażowe pękają w szwach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@SerTrapistow teoria vs praktyka.
Teoretycznie oczywiście się zgadza jednak praktyka pokazuje że właśnie ten zimny, gęsty olej powoduje spadek ciśnienia na najbardziej odległych końcach magistrali olejowej, które to ciśnienie na wolnych obrotach jest zbyt niskie aby utrzymać film. Naturalne duże znaczenie ma tutaj konstrukcja i stan silnika dlatego nie wszystkie są na to jednakowo podatne.
Druga kwestia warta wspomnienia to sygnalizacja braku ciśnienia oleju - w vaginach kontrolka zaświeca się dopiero po
  • Odpowiedz