Wpis z mikrobloga

@klefonafide: Zanim przeczytasz resztę radze popsikać jakimś lubrykantem w tylną przerzutkę (w to ramie a nie zębatki)
Bo to akurat może pomóc a potem nią poruszaj by tam smar się dobrze rozlazł

Na youtubie masz wiele poradników jak wyregulować przerzutki
Ogólnie są tam tylko 2 śrubki którymi musisz pokręcić ale lepiej byś obejrzał pare poradników niż z czyjegoś opisu to robił
To nie jest czarna magia to po prostu trzeba zobaczyć
@klefonafide: Nie no ja tego nie napisałem w sensie że masz Sobie regulować przerzutkę bo tego to się domyśliłem że to już zrobiłeś

Tylko w sensie że jak spada to może trzeba większe napięcie zrobić przerzutką i dlatego wspomniałem o tych śrubkach i regulacji

ALE

Na prawdę myślę że tu lubrykant by załatwił sprawę bo prawdopodobnie Ci spada gdyż ramie nie odciąga dostatecznie sprawnie do tyłu przez co masz luz na
@GrubyKociol: Ale sprawa jest bardzo prosta, na napędach 8-9 sp nie będzie takiego problemu zaś 11-12 juz tak. Chodzi o konstrukcję napędów i łańcuchów mtb i szosowych, pierwsze mają szybko zmieniać przełożenia na lżejsze czyli łańcuch się ''wspina'' po kasecie, a szosowe błyskawicznie ma zrzucać. Stąd do tyłu będzie spadać czy blokować się.
@4x80: no ale przy poprawnym wyregulowaniu, prostej przerzutce, haku i ramie oraz dobrze dobranej korbie/suporcie łańcuch nie ma prawa spadać na najwyższym blacie przy kręceniu do tyłu. Co innego oczywiście kultura pracy w dół, to faktycznie jest gorsze od grup szosowych.