Wpis z mikrobloga

Mam taki niecodzienny problem, w delegacji mam wyjątkowo blisko do pracy, na tyle, że martwię się o mojego diesla 2.0tdi. Dojazd do pracy zajmuje mi 1-2min. W tym czasie zakładam, że alternator nie będzie w stanie doładować prądu który rozrusznik zużył do startu silnika zwłaszcza w zimie, (chyba, że się mylę?). Trasa pieszo odpada ze względu na ilość sprzętu który muszę nosić ze sobą. Analizowałem też komunikację miejską ale również odpada. Co byście radzili w takim razie? Raz na jakiś czas jechać gdzieś dalej podładować? Ale jak daleko/długo? Odpalić silnik na parkingu pod hotelem by pochodził 20-30min? Nie mam tutaj niestety prostownika by doładować aku, ale ładowanie przedłużaczem z hotelu może wyglądać dziwnie, demontowanie go co parę dni średnio mi się widzi...
Ile razy myślicie że mogę tak pojechać do pracy i z powrotem? Mam multimetr ze sobą, ale czy taki pomiar na postoju bez obciążenia ma sens?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuje się, dlatego pytam :)
Jeżeli to może pomóc w szacunkach to samochód to skoda superb III z 2018r.

#samochody #motoryzacja
  • 27
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Marval: sprawdź czy ma agm akumulator i czy ma start stop, jak tak to raczej odporne auto na taki tryb użytkowania i nie powinieneś się martwić. Raczej na pewno będzie też sypało wcześniej komunikatami zanim padnie aku. Multimetrem też możesz sobie pomierzyć napięcie przed odpaleniem po postoju nocnym. Dobrze mieć 12.5 i więcej, ale lekko niżej też będzie odpalał.
@s---k: Dzięki, przeczytałem Twój komentarz jeszcze raz zrozumieniem i chciałem zedytować swój ale już za późno :)
Jeżeli 10min wystarczy to to nie powinien być duży problem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Marval: ja bym zalecił raz w tygodniu ciągłe odpalenie przynajmniej 30min (tak gdzieś 30-60min wystarcza z reguły żeby altek doładował optymalnie wyładowane aku), raz w miesiącu wziąć go na prostownik i porządnie doładować. Szczególnie w zimę. Dobrym tropem jest sprawdzenie czy akumulator to AGM bo wtedy rzeczywiście możesz być spokojniejszy o jego żywotność.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Marval:

Odpalenie go na parkingu na 10min i zgaszenie powinno dać ten sam efekt co jazda przez 10min?

Tak i nie, to od regulatora na alternatorze zależy jak będzie wyglądało ładowanie i może być tak że lepsze warunki będzie miał przy wyższych obrotach, w końcu to generator. Aczkolwiek to nie będzie wielka, niemniej te 10min to duży wzrost naładowania przy dosyć mocno wyładowanym akumulatorze, jednak mają one to do siebie że
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Marval: jak AGM to o samo wyładowywanie nie musisz się mocno martwić - to, znowu jak kolega wyżej napisał, podobne obciążenie co system start-stop (przy czym auta w ten system wyposażone mają odpowiednio mocniejszy altek i rozruch) i to taka bateria wytrzyma. Wiadomo że może pożyć nieco krócej niż taka która ma idealne warunki, no ale nie ubije go to.
Niemniej to pół godzinki raz w tygodniu żeby ci po prostu