Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #elektronika #akumulator

Cześć. Akumulator padł. Silnik 1.4 benzyna. Wczoraj jeszcze się dało odpalić. Kręcił chwilkę, ale odpalił i podjechałem tylko do sklepu. Dziś już w ogóle nie kręci. Podłączyłem Starter Baseus, świeci się czerwona dioda i piszczy. Co to oznacza?
Dodam, że odpaliłem na tym starterze 1,6 diesel od razu.
  • 18
@czteroch Stał 4 dni. Wczoraj żona go odpaliła tylko żeby skoczyć po większe zakupy kawałek. A dziś już zgon. Z tego co mówił poprzedni właściciel samochodu, to na stałe pod akumulator jest podłączony zestaw głośnomówiący i czujniki parkowania, dlatego zjada ten akumulator. Ale starter w takim przypadku powinien sobie dać radę skoro dał radę na 1,6 diesel, który stał miesiąc.
świeci się czerwona dioda i piszczy


@ssooqq: weź instrukcje i sprawdź co sygnalizuje czerwona dioda i beepienie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeżeli masz miernik to możesz łatwo sprawdzić jak bardzo jest rozładowany. Jak rozładuje się za bardzo to np. zwykłym starterem USB już nie uruchomisz. Ale akumulator nie powinien się tak bardzo rozładować jak sobie po prostu siedzi w samochodzie.

Jeżeli jesteś pewien, że nic nie zżerało
@Reanef Prostownik podłącze na pewno. Tylko nurtuje mnie to pytanie co oznacza czerwona dioda i pisk z powerbanka. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
@ssooqq: pierwsze co to bierzesz miernik i sprawdzasz napięcie akumulatora na rozładowanym. Potem mierzysz podczas ładowania i po ładowaniu. Dodatkowo z kabli bym odpalił auto i zmierzył napięcie podczas pracy (czy alternator ładuje akumulator). W google znajdziesz jakie wartości napięcia powinien mieć akumulator i ogólnie ja kto zrobić oraz jakim prądem powinien być ładowany i przy jakiej wartości napięcia dochodzi do śmierci akumulatora.
@ssooqq: to zabezpieczenie np. przed odwrotnym podłączeniem biegunów.
Jak dalej będziesz miał ten błąd po poprawnym podpięciu to sprawdź napięcie na aku, może oszczędzisz sobie czasu na kombinowaniu jak akumulator jest martwy
@ssooqq: po przejrzeniu instrukcji i informacji wychodzi na to ze to element zabezpieczenia przed zawarciem lub przeciążeniem urzadzenia. Chyba jednak czeka Cię wizyta w punkcie sprzedaży akumulatorów