Wpis z mikrobloga

Cześć Mirasy,

Jestem adeptem jeśli chodzi o kierowanie ciężarówką. Jeździłem łącznie z 6 miesięcy na C, C+E - ale tylko wokół komina.

Śmieszna pensja, tragiczny stan techniczny pojazdu i naczepy oraz wieczne kombinatortswo sprawia, że zdecydowałem się na międzynarodówkę.

Interesuje mnie system 2/2 lub 1/1 (o ile taki istnieje).

Chcę wystartować od razu w niemieckiej firmie, mieszkam niedaleko granicy - ale przy systemie 2/2 to i tak mi to obojętne, główną rolę gra tutaj hajs, jaki można zarobić.

Z tego co się orientuję, zarobki w 2/2 są w przedziale 1550 - 1850 eur netto.

Mam do Was dwa pytania:

1. Czy polecacie jakąś KONKRETNĄ firmę w DE, która zatrudnia legalnie na niemieckiej umowie o pracę wraz ze wszystkimi składkami, Polaków chętnych do pracy? Nie chodzi mi o agencje, bo te polskie już znam i wiem co proponują.

2. Szczerze - sram po gaciach na myśl spędzenia w budzie 2 tygodnie, kompletnie nie wiem co ze sobą wziąć i jak się na to przygotować - z moich domysłów tylko wynika, żeby nabrać żarcia, leków i ogarnąć gps.

Czy możecie polecić jak się przygotować w trasę i co najważniejszego ze sobą zabrać? Mam na to budżet 3k pln + 100 eur w kieszeń, czyli 3,500 pln łącznie chcę na to wydać. Nie mam nic, nawet gps.

Pozdrawiam wszystkich w trasie i liczę na konkrety, a nie gównowątek ( ͡° ͜ʖ ͡°).

#zycietruckera
  • 25
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pawelwmd: ja jeżdżę w systemie 2/2 w firmie z Wrocławia. Zarobki w zależności ile dni miesięcznie 450 dniówka plus mam dodatki i miesięcznie waha się to od 6 do 10 k na rękę.

Konkretnej firmy Ci nie podam niestety. Ale jak chcesz do Niemca musisz mieć język angielski najlepiej niemiecki. Robią tam w spedycji często Polacy ale unikaj jak ognia bo to polskie k*rwy karierowiczki. Dotąd nie trafiłem na normalnego
  • Odpowiedz
@Pawelwmd: idź do polskiej firmy na pół roku. Realnie zarobisz za 2/2 +/- 6k jak będą Cię wozić do auta busem. Po pół roku / roku będziesz miał lepszą pozycję do negocjacji u niemca, i lepsze obeznanie. Polski dyspo CI pomoże na początku, poznasz trasy, parkingi etc. Nie napisałeś czy znasz jakiś język, a to będzie podstawą za granicą.
A w kwoty 10k za 2/2 w PL to nie masz
  • Odpowiedz
@Pawelwmd: Torba ciuchów, zestaw do gotowania razem z kuchenka i sztućcami, przyprawy olej lub oliwa, jakieś sosy, torba leków, gotówka ale bez przesady 50e na 2 tyg wystarczy, torba kosmetyków i przyborow do higieny które używasz na codzien, ręczniki + pościel i koce lub kołdra, elektronika której używasz na codzien z zapasem ładowarek + lapek z przetwornicą i pendrive z muzyką/podcastami/audiobookami/wykładami, książki czy czasopisma do zabicia nudy, torba chusteczek suchych
  • Odpowiedz
@bazar5: W sumie to dlaczego nie możesz podać konkretnej firmy? Nie rozumiem, skoro gdzieś pracujesz i polecasz, przy tych zarobkach mi to pasuje, Wrocław mam 2h drogi od chaty. Może na priv podaj jeśli nie chcesz tutaj.

@xspeditor
@mindtravel

Dziękuję Panowie, jeśli chodzi o języki - angielski, niemiecki,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pawelwmd: nie podaje konkretnej zagranicznej, bo nie wiem co polecić niestety. Ja pracuję w Georgi Transport z Bykowa koło Wrocławia. To głównie nocki wożenie płyt lotniskowych. Musisz mieć zrobione podstawowe ADRy.
  • Odpowiedz
@Pawelwmd: co do roboty to poszukaj info na portalach i grupach z ofertami branży transportowej. Ewentualnie uderzaj w coś dużego typu Hermes dachser Schenker dpd dhl jeżeli chcesz mieć pewność, że będzie full legal na papierze, a po jakimś czasie możesz zmienić na coś lepszego.
  • Odpowiedz
@bednarr: Znam appkę, ale trzeba kupić do niej premium za 80 euro, więc w sumie wolę wydać na igo truck, na allegro gotowe tablety z mapami są za 400zł, a tak to telefon zawsze wolny.
  • Odpowiedz
@Pawelwmd: GEORGI sobie odpuść. Szkoda zdrowia. Chyba nigdy nie miałem styczności z tak niekompetentnymi spedytorami jak tam. Tym bardziej jak jesteś świeży to będą ci chcieli wejść na głowę. Chyba ze coś się zmieniło od tej mojej przygody z ta firma. Plus z tego co pamietam 2/2 wyglada tam tak ze robisz 15dni (jakoś tak) a twój zjazd i wyjazd do pracy jest w tym niby okresie wolnym. Na pewno
  • Odpowiedz
@Pawelwmd: mam gdzieś notatki. Możliwe ze to było 13dni dni pracy i tyle samo wolnego. Ale dojazdy są w twoim czasie wolnym. A mogel powalić coś bo teraz mam 2/2 z opcja ze robię 15dni i 15 mam wolnego. Zwyczajnie w trasie robisz 2x24h
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ImeNs: 13 dni w pracy 12 w domu. Wyjazdowy nie płatny zjazdowy już tak. 24 robisz raz. Co do spedytorów są też gamonie (zwłaszcza jeden Polak) ale jak znasz się na swojej robocie to nic nie mogą zrobić. Nie można nic im zarzucić więcej firma ok, tylko większość nowych nie wytrzymuje nocek...
  • Odpowiedz
Rozumiem, więc pytanie do wszystkich - jaki zestaw najlepszy na początek na międzynarodówkę? BDF? Naczepa? Tandem? Jakbym miał wybierać to sztywna zabudowa/chłodnia, ale nie jestem na pozycji, gdzie sobie żongluję ofertami, raczej wezmę co dają.
  • Odpowiedz
@bazar5: tzn wiesz, jak tobie pasuje robota to spoko. Dla mnie to było coś strasznego, jeden wielki chaos bez ładu i składu. Bylo spedytorzy co ogarniali a byli tez tacy ze bym z chęcią ich tam potrząsnął l za brak ogarnięcia się. O tym Polaku co mówisz to wiem o kogo chodzi bo miałem z nim spine. Próbował między innymi mnie „zmusić” do złamania przepisów. A to ze nocki tam
  • Odpowiedz
@bazar5: niby tak, ale ja lubię jednak poukładana prace i normalny kontakt ze spedytorem. Z jednym, ktory wie co robię, a nie jak tam, ze jak się rozlaczysz i zadzwonisz ponownie to zaczynasz tłumaczenie od nowa bo połączyłes sie już z kimś innym. Ale szanuje ze ty potrafisz mieć na to wyjebsne w tak dużym stopniu. Ja tez mam na wiele #!$%@?, ale wiem ze to inne #!$%@? niż to
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ImeNs: jadę tam pojeździć, zarobić a nie przejmować się ich brakiem kompetencji. Jak się nie da to się nie da i nie będę za nich głowił jak nie mają pojęcia. A zamiast dzwonić i się tłumaczyć pisze do dispo i czekam, godzinę, dwie, trzy... ;) Jak da się coś zrobić to to robię, a jak sami sobie strzelają w kolano to obserwuje :D
  • Odpowiedz
@Pawelwmd: wracając jeszcze do twojego pytania. Musisz sam sid przekonać co ci przypasuje. Każdy typ pojazdu czy tam naczepy i wykonywanej pracy będzie miał swoje plusy i minusy. Jeden będzie zadowolony ze na bdf tylko pobierasz te kontenery (czy jak to się zwie) i sobie lecisz a dla mnie np to duży minus zd przyczepa ma skrętna ośke i ze te skrzynki stoją na cienkich nogach i za cholerę nie
  • Odpowiedz