Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Od kilku miesięcy uczę się #programowanie, jako pierwszy język wybrałem #python chociaż jestem po studiach technicznych(nie infromatyka, wydział elektryczny) i miałem trochę styczności z programowaniem. Przyswoiłem podstawy pythona, przypomniałem sobie SQL z czasów studiów, trochę linuxa, dockera, awsa, gita i basha. Napisałem z pomocą internetu jakieś tam proste webowe apki w flasku i django, do tego na razie 2 proste samodzielnie ale pracuję nad kolejną i tutaj pytania:

1. Widzę, że ofert na juniora w pythonie jak na lekarstwo, czy jest sens dalej pchać się w ten język czy spróbować czegoś innego? Myślałem nad C# bo wydaje się bardzo wszechstronny jeśli chodzi o oferty pracy(w pythonie widzę głównie ML, DataScience itp.) a to raczej nie są kierunki w których chce się rozwijać(przynajmniej na razie bo w przyszłości kto wie, zaciekawił mnie pytorch i chciałbym się go kiedyś pouczyć ale na razie nie chcę się rozpraszać).

2. Pisząc apki webowe czuję, że moją najsłabszą stroną jest frontend. W szkole średniej było trochę HTMLa, robiąc tutoriale trochę się z tego i CSSa podszkoliłem, mam jeszcze jeden kurs z CSSa konkretnie to, który chce zrobić ale ogólnie moje apki nie wyglądają zbyt dobrze(tzn. te pisane samodzielnie) i źle się z tym czuje, bez bootstrapa by było pewnie jeszcze gorzej. Jeszcze o ile htmla i cssa niedługo pewnie lepiej ogarnę o tyle problem mam z JavaScriptem, bo ciężko mi znaleźć jakiś przystępny kurs dla kogoś, kto planuje iść raczej w backend. Chciałbym po prostu ogarniać na tyle żeby mieć w apkach jakieś proste featury, może ktoś coś poleci? Czy jednak nie warto w ogóle tego ruszać i będzie to dla mnie stratą czasu na tym etapie, jeśli nie chcę iść w frontend?