Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
Od dawna zastanawiam się co mają ludzie posiadający BMW nie tak w głowie. Te zachwyty nad E36 i marką premium ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie ma innej firmy tylko BMW.

2017 rok - "kupiłeś nowe Renault z salonu? Stary przecież to kosztowało ponad 80 k i będzie Ci się ciągle psuło.
Gów## nie auto ciągle na lawiecie."

5 lat później i 120 k. 0 wizyt w serwisie, nie wliczając darmowych wymiana oleju, filtrów w ramach gwarancji (wliczone w cenę zakupu auta jako gratis od dealera).

2022 rok - no a Ty czym teraz jeździsz?

"Kupiłeś nową Alfę Romeo Stelvio. Serio Alfę? Mogłeś kupić jakieś BMW używane to byś miał przynajmniej matkę premium a tak masz dalej auto pokroju Megane."

Pomijam, że znam 3 właścicieli BMW modele od 2006 do 2018 i więcej to one stoją w serwisie niż jeżdżą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Caracas: Jeżdżę nowym focusem, miałem stare e39 i pomijając właścicieli gruzów, to rozumiem właścicieli zadbanych starszych egzemplarzy. Jazda takim BMW jest naprawdę przyjemna, samochód mega wygodny, na autostradzie cichutki, dało się znaleźć ze świetnym wyposażaniem, które nie jest wybrakowane w porównaniu do współczesnych samochodów. No i zadbany egzamplarz z zewnętrznym m pakietem wygląda naprawdę ładnie. Rodzice mają BMW F10 i też bardzo fajny samochód, który świetnie się prowadzi. Porównując do
  • Odpowiedz
@Caracas: vice versa ( ͡° ͜ʖ ͡°) znam 3 właścicieli francuskich marek kupowanych z salonu gdzie spotkało ich już wszystko i sprzedając je mogli deklarować przebieg oddzielnie na karoserie skrzynie i silnik ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Caracas: I tak dla porównania, jak miałem zmieniać E39 na coś nowszego to patrzyłem na VW CC i passata z tamtych lat, samochody o 10 lat młodsze. No i po jeździe próbnej było tak napisałem wyżej xD
  • Odpowiedz
@Caracas: Alfa z jakiegoś powodu próbuje teraz pretendować do segmentu premium - przynajmniej cenami.

BMW marką premium jest bez wątpienia i w ich przypadku ta kategoria nie bierze się z marketingowego bełkotu, tylko z poziomu na jakim tworzą samochody. Jedyny problem polega na tym, że wszyscy chcieliby je mieć, ale bardzo niewielu na to stać. Większość tych gruzów na rynku wtórnym jest już wyeksploatowana i nie powinno się na ich
  • Odpowiedz
@Caracas: mam 440i i z pogardą patrzę na takich podludzi jak ty. Dla mnie możesz sobie jeździć i rakietą SpaceX czy trabantem-sleeperem, luj mi do tego. Każdy ma taki samochód na jaki go stać albo jaki mu się podoba.
  • Odpowiedz
@Caracas: skoro mówisz o reno z 17 roku to uczciwie byłoby je zestawić z bęwu z tego samego roku. Nie wiem gdzie francuz będzie miał przewagę nad takim przykładowo BMW g30 czy f30 - ani motorów we francuzie takich jak w bmw nie uświadczysz, ani designu, ani wyposażenia.

Co do starych bmw to się nie dziwię, że wiele osób woli takie E39 od dużo nowszego francuza. Inny komfort jazdy, inna
  • Odpowiedz
Cena, ale wtedy nie masz nic fajnego w tym aucie. Ani to nie jedzie, ani nie wygląda, ani wyposażenia ciekawego ¯_(ツ)_/¯


@TestoDepot: nie zgodzę się. Renault na full wypasie będzie lepiej wyposażone i nadal tańsze od podstawowej wersji jakiegoś BMW. Wygląd to kwestia gustu, nie powinien podlegać głębszej dyskusji (weź sobie popatrz na przód nowego BMW 4 albo na elektryczną siódemkę).
BMW będzie za to dużo lepiej dopracowane w szczegółach,
  • Odpowiedz
@majk_emigrant: przede wszystkim we francuzach nie ma nawet opcji dostać takich silników jakie były lub są dostępne w bmw - nie ma żadnych większych pojemności, nie mają za bardzo mocy.
Oczywiście w najtańszych wersjach bmw też nie będzie szału, ale chodzi mi ogólnie o możliwość zamówienia auta z mocnym motorem. Francuzy tego nie dają.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Caracas: skoro mówisz o reno z 17 roku to uczciwie byłoby je zestawić z bęwu z tego samego roku. Nie wiem gdzie francuz będzie miał przewagę nad takim przykładowo BMW g30 czy f30 - ani motorów we francuzie takich jak w bmw nie uświadczysz, ani designu, ani wyposażenia.


Co do starych bmw to się nie dziwię, że wiele osób woli takie E39 od dużo nowszego francuza. Inny komfort jazdy, inna moc i moim zdaniem nawet po tylu latach stare BMW prezentuje się lepiej (o ile oczywiście ktoś o nie jako tako dba, a nie zderzak na trytytki).

W takim E39 masz do wyboru m.in. slynny motor m57, a z benzyn np. m54b30 czy V8 - który francuz z tamtych lat (albo nawet nowszy) to ma?


@TestoDepot: do tego przydałoby się jeszcze zestawiać
  • Odpowiedz