Wpis z mikrobloga

Planuję zakup #skoda Fabia z silnikiem 1.2 HTP/MPI 60 KM. Silnik był również używany w innych autach z grupy #vw. Rocznik 2007. W Internetach jest pełno kompletnie sprzecznych opinii, nie wiem co o tym myśleć. Auto wyłącznie do jazdy po mieście lub lokalnych drogach, więc powiedzmy, że więcej mocy nie będzie potrzebne.

Są tutaj użytkownicy aut z tym silnikiem? Jak się sprawdza?
#motoryzacja

Uwagi w stylu - dołóż 20k i kup markę premium przełknę, ale potraktuję jako śmieszki. Do jazdy w trasy mam inne auto, teraz szukam auta wyłącznie do miasta.
  • 10
@Jechanka: to jest akurat domena wszystkich tych wozideł z klasy B z wolnossącymi silnikami. Niestety Internety twierdzą, że w tych 1.2 MPI to jebią się: rozrząd bo łańcuch, cewki, a nawet wypalają gniazda zaworowe. Tak twierdzą artykuły. Zaś komentarza na temat tych awarii żadnego nie znalazłem, za to pełno opinii, że silnik to totalny muł (tak samo jak każdy jego odpowiednik u konkurencji). Dalej, że niby padną wałki wyrównoważające (nie wiem
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bartiprog: dzięki. Właśnie Internety twierdzą, że niby od 2007 już jest poprawione a same silniki są od 2001 produkowane.

To że za kółkiem będzie smutno to jasne jak słońce, bo i tak auto będzie głównie stało w korkach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bartiprog: a jeszcze sprawdziłem, że różnica pomiędzy wersją silnika 60 KM a 70 KM, to głównie kilka Nm więcej w górnym zakresie obrotów (co wynika z lepszego dostarczenia mieszanki, bo 70 KM ma 12 zaworów zamiast 6). Czyli jak się jeździ w miarę spokojnie to różnicy pomiędzy tymi silnikami nie ma praktycznie żadnej.
@KierownikW10: niechaj bezawaryjnie pochłania kilometry mirku!. powyżej 110 to już się robi strasznie głośno u mnie, przy 120 mam ~4000rpm. Prędkość przelotowa to albo 100 jak mi się spieszy albo 80-90 jak paliwo drogie ( ͡° ͜ʖ ͡°)