Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#motoryzacja #ford #mechanikasamochodowa #diesel @Haddi
Siema, silnik diesla 1.6 109KM, 2006 rok. w fordzie TDCi, HDi itd;)
Problem taki, dość powszechny w marce.
Silnik stygnie na postoju, ekstra szybko, po rozgrzaniu do temp roboczej nieco wolniej, chociaż jadąc ekspresówka i zjeżdżając na ślimak potrafi też temp spać do około 70.
Rano gdy jadę, zatrzymuje się na światłach i np z owych okolic 70 wskazówka leci powoli w dół.
Skąd takie wahania? W poprzednim dieslu 1.7 opla tego nie było, ładnie liniowo się grzał a potem trzymał.
Wymieniłem termostat, fakt, pomogło, szybciej się nagrzewa.
Czy zaślepienie egra ma na to wpływ? Coś jest tam źle zrobione? Jaką konstrukcje ma EGR w tym modelu?
  • 21
  • Odpowiedz
@ondraszek: mi mechanior kiedys mówił, ze do fordów tylko oryginalne termostaty ze sprawdzonego źródła bo wszelakiego rodzaju zamienniki to loteria. Nie znam sie, tak tylko podpowiadam
  • Odpowiedz
@ondraszek: przy tego typu awariach są 2 opcje :
- Termostat;
- Czujnik temperatury

Zanim zostanie cokolwiek wymienione trzeba sprawdzić jaką oporność pokazuje czujnik temperatury.
Trzeba też założyć, że nowy temrostat jest kaput.
Kolejnym krokiem trzeba byłoby go zdemontować do garka z wodą i na kuchenkę zobaczyć czy się otwiera.
  • Odpowiedz
@ondraszek: to normalne i w innych autach jest podobnie, jedynie użytkownik tego nie widzi(no chyba że w trybie serwisowym). W ff2, 3,c-max itp. w oprogramowaniu zrobili taki myk, chyba dla jaj.
Pamiętaj że to tylko płyn chłodniczy, podczas gdy temp. oleju spadnie o kilka stopni, co nie wpływa na pracę silnika.
Martwiłbym się jakby temp. Nie wzrastała powyżej 60'.
Jak się nie mylę to masz żaluzje chłodnicy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Haddi: żaluzja chyba w MK3 albo MK2 po lifcie już, u mnie chyba nic takiego nie ma albo jej nie widać, chociaż na pewno by się przydała
  • Odpowiedz
@ondraszek: możliwe że tak, nie wszystko pamiętam.
Tak czy inaczej, jeżeli nie było innych objawów, niepotrzebnie wymieniałeś termostat. Egr oczywiście też ma spory wpływ na nagrzewanie się auta, jak i "ogrzewa silnik spalinami". W zależności od obciążenia silnika, na tyle reguluje klapę Egr.
  • Odpowiedz
@Haddi: Nie każdy miał, ale się zdarzały. 90 KM bez dpf kojarzę ze tej chlodniczki nie miał, ale wersje z dpfem chyba miały wszystkie chłodnice spalin.
  • Odpowiedz
@oli91: może się mylę, nie mam czasu szukać. Możliwe że była chłodniczka spalin, ale nie zintegrowana z egr. Nie pamiętam, więc nie będę się upierał.
  • Odpowiedz
@Haddi: Zintegrowana nie była - osobny element. Występowała albo rurka która szła od EGR do kolektora ssącego, lub zamiast tej rurki - chłodniczka. Co do temp silnika to Fordy maja wskazania „bezpośrednie” wiec każda minimalna zmiana temp silnika ma odzwierciedlenie na wskaźniku. A stygnie szybko bo blok aluminiowy.
  • Odpowiedz