Wpis z mikrobloga

Advanced Zabić Smoka

Pamiętacie Gobliny? Ich autor, Wojciech Rosiński szykuje własny staroszkolny (OSR) system, w którym BG wcielają się w żądnych sławy i skarbów poszukiwaczy przygód przemierzających lochy (ilość zebranego złota przekłada się na liczbę Punktów Doświadczenia).

Gra ma bardzo prostą mechanikę - co do zasady gracze wykonują wszystkie testy i jej istotny aspektem jest zarządzanie zasobami (abstrakcyjne zapasy, narzędzia i komponenty) przy ograniczonej ilości miejsca w plecaku. Autor zrezygnował z systemu komórek czarów i zastąpił je maną. Gracze mają do dyspozycji 20 czarów, które mogą użyć na trzech poziomach (które zwykle w zależności od poziomu oferują zupełnie inne efekty). Autor sporo miejsca poświęcił również projektowaniu lochów oraz adaptowaniu przygód z klasycznych "dedeków".

AZS to bardzo fajna opcja dla osób, które chcą poczuć jak grało się w erpegi za startych dobrych czasów i szukają prostego systemu, w który można zacząć praktycznie z marszu i który sprawdzi się zarówno do jednostrzałów, jak i krótszych kampanii.

Gra zostanie również wydana w wersji drukowanej w formie "pudełkowej" (box). Autor planuje również rozwijanie darmowej linii wydawniczej.

#rpg #osr #dnd #dungeonsanddragons #gryfabularne
Aerthevizzt - Advanced Zabić Smoka

Pamiętacie Gobliny? Ich autor, Wojciech Rosińsk...

źródło: comment_1666431831qOZHyi0tx2xOvz0QdpzI3w.jpg

Pobierz
  • 2