Wpis z mikrobloga

#gry #deathloop
Jeny Deathloop to chyba najdziwniejsza pod względem jakości i projektu produkcja w jaką dane mi było zagrać. Mega ciekawe, barwne postacie, dobra historia, ekstra założenia. W takim #dishonored czy #prey bolało mnie, że żeby podejść do poziomu w inny sposób to najlepiej było rozgrywać całkowicie inaczej całą kampanię, a Arkane Studio są w top 3 studio jeśli chodzi o level design i gameplay design. No i tu powinien wejść Deathloop, cały na biało, ostro promujący podchodzenie do danego poziomu w zupełnie różny sposób, tylko no... nie.

To chyba najmniej przyjemna w gameplayu gra tego studia, z dziwacznym, skalowalnym poziomem trudności, a przez nieznośny backtracking lokacji zwyczajnie nie chce się wypróbować innego rozwiązania, niż jak najszybsze przemierzanie poziomu i ostrzeliwanie wrogów, którzy się wychylą. Brakuje czegoś co zachęciłoby nas by w danej pętli się skradać, w tej strzelać, w innej poruszać się dachami, tak aby w pełni wykorzystać to co nam gra daje. Dodatkowo niestety samo strzelanie nie jest najprzyjemniejsze, dziesiątki porozrzucanych po poziomach wrogów mają IQ fanatycznego wyborcy Łukaszenki i pakują się pod celownik, a jedynie ich ilość stanowi o poziomie trudności. Oprócz tego wpadają tony lootu, różnorakich broni, ulepszeń, których po paru cyklach nawet się nie chce przeglądać, bo często osiadamy już w strefie komfortu, z której gra nas w ogóle nie zachęca do wyjścia.

Niemniej ciekawe to było doświadczenie i mam nadzieję, że to nie ostatnia produkcja rozszerzająca uniwersum Dishonored. I to z takich eksperymentów mogą się urodzić kiedyś niesamowicie genialne rozwiązania gameplay'owe, które zredefiniują gry (jak choćby zrobił taki Dark Souls).
  • 2
  • Odpowiedz
@plasq: gram pierwszy raz, za mną 17h

niż jak najszybsze przemierzanie poziomu i ostrzeliwanie wrogów, którzy się wychylą. Brakuje czegoś co zachęciłoby nas by w danej pętli się skradać, w tej strzelać, w innej poruszać się dachami, tak aby w pełni wykorzystać to co nam gra daje


@plasq: wbijanie z gnatem na imprezę głównym wejściem, to chyba najgorszy motyw

Są optymalne ścieżki, tak jak właśnie wejście murami na imprezę, czy
  • Odpowiedz
@Atreyu: Może byłoby lepiej, gdyby moduł skradania był dokładnie taki jak w Dishonored, a tutaj niby jest, ale taki mocno wykastrowany i po prostu skradanie się jest jakieś irytujące.
  • Odpowiedz