Wpis z mikrobloga

Uszanowanko, ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postanowiłem co jakiś czas wrzucać jedną z gier, w które grałem kiedykolwiek zaczynając od mojego roku urodzenia, a następnie wydaną w kolejnym roku i tak dalej.

Czas na rok 1999 i chyba wszyscy się domyślają jaka gra się tu teraz pojawi. :))
Gra, która zostanie moją ulubioną na wieki wieków i myślę, że dla wielu Mirabelek i Mireczków także
Mowa oczywiście o Heroes of Might and Magic 3 - Odrodzenie Erathii ()()
Strategia turowa wydana we wspomnianym roku 1999 (dobry rok dla gier) ( ͡ ͜ʖ ͡).
Fabuła jest następująca: Król Erathii został zamordowany. Jego ciało zostało skradzione przez Nekromantów i ożywione, by pomógł im w podbiciu wspomnianej krainy. Jednak niedługo po tym na te ziemie przybyła córka króla, królowa Katarzyna i zamierza powstrzymać trupie hordy. Łączy siły z lokalnymi władcami i rusza do walki.
W grze mamy do wyboru tryb kampanii, grę jedno lub wieloosobową przy jednym komputerze (płonące pośladki xD) oraz grę przez sieć. Do wyboru mamy 8 zamków (w dodatku Ostrze Armageddonu dochodzi 9).
Są to Zamek - miasto gryfów, ludzi i aniołów,
Bastion - elfy, krasnoludy i zielone smoki,
Forteca - golemy, magowie, giganci,
Inferno - cerbery, demony i diabły,
Nekropolia - żywe trupy - zombie, wampiry, szkielety (po prostu :),
Lochy - troglodyci, minotaury i czarne smoki,
Twierdza - orkowie, cyklopy, behemoty - nergalów nie można rekrutować xD,
Cytadela - bagnisty zamek z bazyliszkami, jaszczuroludźmi i hydrami
oraz Wrota Żywiołów - zamek z żywiołakami i feniksami
Drugim oficjalnym dodatkiem jest Cień Śmierci - dodaje nowe jednostki neutralne oraz nowe kampanie
Mniej znanym dodatkiem jest Heroes Chronicles - zestaw kampanii opowiadający o historii bohatera Tarnuma i zdobyciu przez niego miecza mrozu.
By wygrać, musimy spełnić konkretny cel jakiego wymaga od nas dany scenariusz. Może to być zdobycie zamku, artefaktu, pokonanie potwora lub po prostu pokonanie określonego gracza lub wszystkich graczy.
Za pomocą zasobów takich jak złoto, drewno, kamienie (ruda), siarka i kilka innych, rozbudowujemy nasze miasto.
Możemy wznosić budynki do rekrutacji nowych stworzeń, wzmacniać mury miasta czy rozbudowywać administrację i zwiększać przychód miasta. Gra wymaga pewnego odnalezienia się wśród wielu możliwości, ale następuje to dość szybko i potem następuje syndrom "jeszcze jednej tury". ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Grafika jak na 1999 jest doskonale dopracowana, a nawet dzisiaj potrafi cieszyć oko (jak ktoś nie wie wyszła wersja HD)
Muzyka została wspaniale dobrana i robi robotę perfekcyjnie
Grywalność tej gry jest po prostu tak wielka, że wykracza poza skalę i robi jeszcze kilka okrążeń :)
Świadczy o tym fakt, że do dzisiaj 23 lata po premierze wciąż tworzone są nowe fanowskie modyfikacje do tej gry, warto wspomnieć o kilku:
HOTA - mod dodaje zamek piratów + całkiem niezłe kampanie do ukończenia,
WOG - mod dodający ogrom nowych mechanik do gry min. możliwość zdobywania dośw. przez jednostki, rekrutacja dowódców, którzy walczą w imieniu bohatera na polu bitwy ( ͡º ͜ʖ͡º); nowy zasób - mithril i wiele innych
ERA - rozwinięcie modu WOG o nowe możliwości
VCMI - wciąż rozwijany projekt mający na celu napisanie / odtworzenie kodu gry od nowa, pozwoli to na rozwinięcie i wprowadzenie bardzo wielu nowych możliwości do gry np. dodanie nowych zamków, jednostek czy artefaktów.
Wiele z tych możliwości jest już dostępnych w VCMI (sam mam 21 zamków w wersji na swoim komputerze xD)

Modów jest oczywiście o wiele więcej, a nie zanosi się na to, że ta gra zostanie kiedykolwiek zapomniana.
Genialna jest też Heroes Orchestra czyli po prostu orkiestra grająca utwory muzyczne z serii Heroes of Might and Magic, nie tylko z trzeciej części, a co najlepsze stworzyli ją Polacy. ()()
Napiszcie czy graliście, jaki jest wasz ulubiony zamek i jakie macie wspomnienia związane z Herosami (ʘʘ)

#grybusa #staregry #homm3 #pc #glupiewykopowezabawy #heroes3
  • 9