Wpis z mikrobloga

#rosliny #roslinydoniczkowe #ogrodnictwo #uprawiajzwykopem
Kochani problem mam z bananowcem, "drzewko" kupione na początku roku fajnie się rozwijało, pojawiał się liść za liściem ale niestety około miesiąca temu coś niedobrego zaczęło się dziać . Wzrost zatrzymał się całkowicie, nowy liść się pojawił ale przestał się rozwijać dalej i jest na takim samym poziomie już ponad dwa tygodnie. Pojawiły się dwa "odrosty". Dodam, że nie znam się na tym w ogóle i o pytanie poprosiła mnie moja #rozowepaski - stosuje jakieś nawozy, podlewa i spryskuje regularnie ale nic nie pomaga, nie widać też żadnego pasożyta na nim. Może ktoś coś doradzi?
Pobierz
źródło: comment_16659166781H5IozItBiXIJz27XvqbLf.jpg
  • 22
@Dominias: no sporo :p
Ale jak to śmierć? Jak byłem w tym pomieszczeniu gdzie hodują rośliny w dziwnych warunkach to bananowiec miał w uj bananów i ładnie rósł. Tylko tam był taki do sufitu, kilka metrów spokojnie mial
@Dominias: dałeś 1000 zł za roślinkę, której nie umiesz uprawiać? no nieźle zwłaszcza, że bananowce są trudne w uprawie i ciężko sprawić by dłużej przeżyły.
Mogę zapytać kolegi co się tym zajmuje, ale jaka to jest odmiana?
@Qullion: to nie ja tylko moja kobieta - dopóki na roślinę nie muszę wydać więcej niż zarabiam w jeden dzień to raz po raz mogę jej takie coś sprezentować, mamy cały dom zawalony takimi roślinami i tylko z bananowcem ma problem :( Odmiana to "Musa acuminata Cavendish"
@Dominias: ja też mam zastawiony dom takimi roślinkami i przeważnie nie kosztowały nic, a rosną fajnie.
To miejsce w którym stoi to tak tylko do zdjęcia bo jak nie to już masz pierwszy problem.
@Qullion: no właśnie stoi tutaj, to jedyne wolne miejsce od południowej strony, zastanawiam się czy go nie przenieść na ścianę północną gdzie mam duże okno tarasowe więc mimo braku bezpośredniego słońca jest dużo jaśniej.