Wpis z mikrobloga

Dostałem się na płatny staż jako ktoś w rodzaju operatora/admina od utrzymania specyficznych urządzeń (powiedzmy komputerów przemysłowych).

Problem w tym że chyba mam za słabą psychikę na taką pracę - stresuje mnie i wyczerpuje to że każda pomyłka może skutkować awarią i w efekcie przestojem produkcji.
Po 16:00 nadal myślę czy wszystko zrobiłem ok, czy przez noc wszystko będzie działać.
Nie mogę nabrać do tego dystansu i wyczerpuje mnie to psychicznie.

Kolejna sprawa - mam wrażenie że nie rozwijam się, a jak już to albo narzędzi z którymi raczej nie spotkam się poza firmą, a może nawet zespołem.
Nie pracuję z kodem tylko korzystam z już gotowych programów i skryptów, najczęściej napisanych specjalnie do użytku wewnętrznego w zespole/firmie.

Myślałem żeby dobić do 6 miesięcy stażu i spróbować iść w stronę testowania/programowania, ale mam wiedzę wyłącznie w obszarze sieci komputerowych (poziom CCNA) i trochę C i Pythona.
Studiuję infę, ale jak to na studiach - we wszystkim porobiłem, ale w niczym poza sieciami bardziej konkretnie.

Myślałem nad #embedded
Zacząłem naukę od podstaw mikrokontrolera 8051 (architektura, assembler i C), ale chyba przejdę na coś bardziej współczesnego, myślałem nad AVR albo STM32.
Do tego podstawy elektroniki.
Z drugiej strony zastanawiam się czy jednak nie pójść w coś bardziej wysokopoziomowego (Python, Goang?), mniej związanego z elektroniką i fizyką, z których mam duże braki.
C++ boję się zaczynać ze względu na obszerność tematu.

Może ktoś doradzi coś w mojej sytuacji?
Ogólnie wiadomo - nauczyć można się wszystkiego, ale nie mam wiele czasu, chciałbym zmienić obecną pracę w przeciągu kilku miesięcy.

#pracait #programowanie #siecikomputerowe
  • 12
Problem w tym że chyba mam za słabą psychikę na taką pracę - stresuje mnie i wyczerpuje to że każda pomyłka może skutkować awarią i w efekcie przestojem produkcji.

Po 16:00 nadal myślę czy wszystko zrobiłem ok, czy przez noc wszystko będzie działać.