Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Nie wiem co robić w życiu i czuję że sytuacja jest kiepska.

Dwa lata już studiuję na wydziale zarządzania pewnego uniwersytetu i nie czuję żebym nauczył się czegoś przydatnego. W sensie, można samemu zapisać się na kurs podstawowy excela, przeczytać po jednej książce z zarządzania, marketingu, finansów i będziecie posiadać taką samą wiedzę jak student po licencjacie. Z tą różnicą, że to zajmie dwa miesiące, a nie dwa lata. Tak więc jeśli chodzi o efektywne wykorzystanie czasu to jest tragedia. Język angielski też nie nauczyłem się nic ponad to co już umiałem.

Rozważam teraz trzy scenariusze po skończonym licencjacie:
1) Studia magisterskie - z jednej strony fajnie by było mieć ten pełnoprawny tytuł magistra. Z drugiej nie mam aż takiego parcia na to wykształcenie, co innego moi rodzice. Dotychczasowe doświadczenia ze studiowanie zniechęcają mnie do tego pomysłu. Może też magister wygląda lepiej w poszukiwaniu pracy, nie wiem.
2) Wojsko - tutaj też jest presja otoczenia. Rodzina i znajomi w większości wojskowi, z jednej strony ciekawi mnie trochę, a z drugiej przez te wszystkie lata naoglądałem się wojska jako "widz", wiem jakie są tam klimaty i nie brzmi to dla mnie zachęcająco. Teraz się reklamują że pensja szeregowego to AŻ 4560 zł i w sumie nie wiem czy to jest AŻ tak dużo w porównaniu z prywatnym rynkiem pracy.
3) Nie zadowalają mnie w pełni pierwsza ani druga opcja. Czy jest jakaś trzecia droga? Nauczyć się czegoś przydatnego na rynku pracy i nie martwić się o przyszłość? Brzmi świetnie, tylko czego mógłbym się nauczyć? Są jakieś mniej oczywiste, a jednak opłacalne ścieżki kariery dla młodego chłopaka? Tak żeby nauczyć się samemu lub na kursie, zamiast wkładać kolejne lata w państwowe uczelnie?

#studia #studbaza #praca #pracbaza #wojsko #kariera

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #6343d65dc327744791403931