Aktywne Wpisy

Nusantara +11
#frajerzyzmlm #izabelaadamczyk
Nie mogę patrzeć jaka tam jest bieda umysłowa. Pod którym karmieniem ona spędziła ostatnie 20 lat życia?
Cały Instagram zawalony zdjęciami samolotu, lotniska, chmur, zdjęć czy palmie. Wszędzie emotki ✈️✈️✈️✈️✈️, podkreślenie ma każdym kroku, że ONA BYŁA ZA GRANICĄ, PODKREŚLAM ZA GRANICO!!!
Jeszcze nagrywa filmy po angielsku w których opowiada jak to udało się jej spełniać nieosiągalne marzenie, coś o czym ludzie w Polsce mogą tylko śnić czyli wsiąść do samolotu. Skoro nagrywa to po angielsku to rozumiem że to ma trafić do ludzi z UK, Stanów, Niemiec itp. Ona myśli, że lot samolotem naprawdę zrobi wrażenie na jakimś Angliku?
Nie mogę patrzeć jaka tam jest bieda umysłowa. Pod którym karmieniem ona spędziła ostatnie 20 lat życia?
Cały Instagram zawalony zdjęciami samolotu, lotniska, chmur, zdjęć czy palmie. Wszędzie emotki ✈️✈️✈️✈️✈️, podkreślenie ma każdym kroku, że ONA BYŁA ZA GRANICĄ, PODKREŚLAM ZA GRANICO!!!
Jeszcze nagrywa filmy po angielsku w których opowiada jak to udało się jej spełniać nieosiągalne marzenie, coś o czym ludzie w Polsce mogą tylko śnić czyli wsiąść do samolotu. Skoro nagrywa to po angielsku to rozumiem że to ma trafić do ludzi z UK, Stanów, Niemiec itp. Ona myśli, że lot samolotem naprawdę zrobi wrażenie na jakimś Angliku?
źródło: Screenshot_20240921_084817_Instagram
Pobierz
wonsisko +30
przeciętny wykopek czekający na nowe powiadomienie z wykop, żeby był zastrzyk dopaminy
źródło: temp_file1858027941674060304
Pobierz




Mam w unity 2 obiekty i chciałbym żeby jeden kopiował rotację drugiego ale z lekkim skryptem modyfikujacym. Skrypt chce Vector3 a rotacje są jako Quaterniony. Musiałbym sprowadzić rotację pierwszego do Vector3, zaaplikowac skrypt i zamienić z powrotem na Quaternion.
pseudokod:
Quaternion cube1Rotation;
Quaternion cube2Rotation;
Vector3 cube1Values;
Vector3 cube2Values;
void CalcHarmonicRot (Vector3 newValues)
{
}
Wynik:
cube2.eulerAngles = newValues; //błędy i gimbal locki
cube2.transform.rotation = newValues; //rotacje o bardzo mały kąt
#unity3d #csharp
Tu nie ma filozofii:
var v = myRotation.eulerAngles;
//modifikacja v
myRotation =
Skrypt chyba jest ok bo na pozycję działa dobrze tylko na rotacji robi te błedy
https://gist.github.com/FleshMobProductions/7b523b81d7595e685410be11b24aac3f
z kolei jak pominę skrypt to twoja rotacja działa idealnie, więc jest prawidłowa
No własnie musisz skumać że po takiej zamianie stopnie mogą się zmianić o wielokrotność 360 dlatego
1. Staraj się nie operowac na eulerach
2. Jesli juz musisz to tylko w jedną strone operuj, czyl icały czas tryzmaj gdzieś w postaci eulera i sobie przeliczaj i wrzucaj do tranforma, ale nie odczytuj z tranforma nowych eulerów bo moga byc inne
2. rotacja to rotacja jeśli wpisujesz pewny stan rotacji do tranforma to taki będzie ,nic nie ma prawa przeskoczyć jak go natomiast odczytasz to moze byc inny niż wpisałeś ale reprezentuje dokładnie to samo.
eulery to taki x w funkcji sin(x) która reprezentuje orientacje obiektu
Wpisujesz x
W pewnym momencie rotacje odczytywane z Cube1 przeskakują z (90,0,0) na (0,180,180) i nie ma z czego czytać bo dane są już pomieszane. Musiałbym mieć odczyt taki jak w panelach unity tzn. jak x się obróci o 960 st. to odczyt z transforma też powinien taki być, wtedy skrypt by fajnie liczył
Jeśli chcę pobrać dane z Cube1 jako Quaternion to też muszę to zrobić z Transforma
Problem wynika z tego że nie wszystkie funckje są odwracalne
euler1->q2->euler1
euler1 != euler2 mimo że reprezentuja tą samą orientacje w przestrzeni
Jeśli masz 2 poruszające się obiekty i chcesz np coś naimowac miedzy nimi to będzie np ze zmienna prekościa to tylko operaje na quaternionach wchodza w grę