Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki z #psychologia, istnieją te typy osobowości i testy je określające, jak tu:
https://www.16personalities.com/personality-types
Pytanie brzmi czy są jakieś techniki lub metody oceny osobowości drugiego człowieka? Te testy online wykonuje się samemu, a mi chodzi o jakieś podręcznikowe metody oceny tego jakiego typu człowiekiem ktoś jest na podstawie krótkiej rozmowy z nim. Pytam o to z punktu widzenia rekrutera do pracy albo HR-owca. Sam jestem totalnie zielony w tym temacie, więc pytam ogólnie czy takie techniki istnieją i są w użytku w świecie HR, a jeśli tak, to gdzie mogę coś o tym poczytać? Chodzi o zakwalifikowane kogoś do danego typu osobowości ale bez proszenia tej osoby o zrobienie testu.
Pobierz 4833478 - Mirki i Mirabelki z #psychologia, istnieją te typy osobowości i testy je ok...
źródło: comment_1664890485qpczQKXLGXeaUsO7FsslHe.jpg
  • 9
@4833478: Twoje pytanie brzmi:
Czy mogę poznać kogoś, ale bez jego poznawania?

W przypadku HR należałoby oceniać sygnały werbalne i niewerbalne w trakcie rozmowy. Większość ludzi tego nie potrafi.
Niema takich metod choć pewnie niektórzy z Hr będą twierdzić, że są


@Mlody_jeczmien: No właśnie mi chodzi o to, żeby taki ktoś kto tak twierdzi wskazał mi nazwę takiej techniki, książkę na ten temat, itp.

Twoje pytanie brzmi: Czy mogę poznać kogoś, ale bez jego poznawania?


@Nemayu: Tak, dokładnie o to chodzi - na potrzeby oceny czy ktoś nadaje się do konkretnego rodzaju zadań lub do dołączenia do istniejącego zespołu.
@4833478: Wszystko masz napisane w CV i co najwyżej możesz dopytać czy ma zdolności, które będą przydatne na stanowisku. Cała reszta to wmawianie sobie głupot, bo się coś wydaje. Wszyscy zgodnie śmieją się z tego pseudopsychologicznego podejścia HRów. Ludzie coś sobie nawkręcają, a później dzieje się samospełniająca się przepowiednia. Masz ocenić czy typ kłamie w CV i tyle. Zaszufladkowanie go do jakiejś osobowości to loteria, zależnie od dnia udzieli innych odpowiedzi