Wpis z mikrobloga

Dotychczas korzystałem tylko z opon Michelin, ale ok 16 miesięcy temu odebrałem 2 nowe ciągniki. Były zamówione identyczne na oponach Michelin, ale z racji covidowego szaleństwa jeden przyszedł na Goodyear.
Auta wożą w 90% te same ładunki, raczej zawsze ciężko.
Tak do 150kkm przebiegu Michelin zużywał się jak zawsze, a GoodYear był super. Zużycie dużo mniejsze niż w Michelinie. Nie wybierało tej opony ani nic podobnego. Już w planach miałem że teraz będę kupował tylko GoodYear.
W tą sobotę przy przeglądzie aut, przy przebiegu około 200kkm GoodYear tak poleciał, że nie nadaje się do dalszej jazdy. W kolejną sobotę wymieniam komplet opon przy przebiegu 200kkm SIC!.
W drugim aucie Michelin przejedzie jeszcze spokojnie 50kkm, po czym oś kierującą wymienie na nową (a te karkasy dam do Remixu z którego zrobimy albo na oś napędową, albo na naczepę), a napędową natnę i spokojnie zimę przejeździ.

Wyszło więc że szkoda oszczędzać na oponach, bo potem okazuje się to nieopłacalne.
#bekaztransa #ciezarowki #zycietruckera #motoryzacja
  • 12
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@xspeditor: potwierdzam

Na Michałkach najstarsze auta moje zrobiły 350k, teraz na remixie jestem przy 600k (w sumie zliczając) i myślę ze 700 dadzą rade ʕʔ
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@xspeditor: Aczkolwiek jeśli chodzi o przody w koniu to polecam ostro Goodyear - od nowości ma jeden skład jest juz nakręcone 380k i jeszcze do zimy pojeżdżą