Wpis z mikrobloga

Odnośnie przejść sugerowanych. Przez przejście sugerowane będzie przejść bliżej niż 100 metrów od innego przejścia oraz przez wydzielone torowisko. Ale nadal nie będzie można przejść przez drogę dwujezdniową.

1. Gdzie w Polsce jest wydzielone torowisko i droga jednojezdniowa? Ile mamy takich miejsc?
2. Poniżej przykład przejścia sugerowanego (notabene, konstrukcji nie ujętej osobno w prawie niemieckim). To ułatwienie pozwalające dojść do przystanku tramwajowego bez dyrdania aż do świateł. W takim miejscu w Polsce nie będzie można zrobić przejścia sugerowanego.

https://www.google.pl/maps/@51.0496222,13.7423456,3a,75y,289.97h,84.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-Ubz4eTh6XJvghWCfTXxqg!2e0!7i13312!8i6656

#prawo #kodeksdrogowy #prawojazdy #polskiedrogi #przejsciedlapieszych #motoryzacja
  • 8
  • Odpowiedz
@Noxgate:
1. Pisałem odnośnie zmian w prawie. Wcześniej w prawie nie było definicji przejścia sugerowanego.
2. Przejścia dla pieszych oznaczone zebrą to coś zupełnie innego niż przejścia sugerowane. Przejścia sugerowane nie są i nie mogą być oznaczane zebrą (znakiem poziomym P-10) tak jak to się robi czasem na DDR.
  • Odpowiedz
@Noxgate:

Czyli na DDR po prostu nie ma przejść dla pieszych, bo sama zebra to jeszcze nie przejście.


Nie jest prawidłowo oznakowanym przejściem dla pieszych. I teraz pytanie, czy rząd zmieni rozporządzenie tak, żeby sam znak poziomy w takiej sytuacji wystarczał czy będziemy mieli takie ułomne konstrukcje na drogach. Ale nie należy tego mylić z przejściem sugerowanym. Przejście sugerowane będzie wówczas, gdy tam nie będzie zebry.
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: Nie sądzę, żeby zmienili. Wtedy wszystkie te znaki D-6 na jezdni można by usunąć, bo jak nie są potrzebne, to po co miałyby być? Chyba że by sprecyzowali, że na drogach dla rowerów wystarczy sam znak poziomy.
  • Odpowiedz
@Noxgate:

Nie sądzę, żeby zmienili. Wtedy wszystkie te znaki D-6 na jezdni można by usunąć,


Mogliby zmienić tylko w zakresie przejść przez DDR i przejść z sygnalizacją świetlną. Na zachodzie nie daje się znaku D-6 jak jest sygnalizacja, dzięki temu nie mają takiej znakozy.

Poza tym brak obowiązku nie oznacza, że muszą zniknąć. Znaki F-10 też nie zawsze muszą być stawiane, a jednak stoją na potęgę mimo, że w wielu miejscach
  • Odpowiedz