Wpis z mikrobloga

#technika #elektryka #pcmasterrace
W moim mieszkaniu instalację elektryczną kładł jakiś pseudo fachowiec z pół wieku temu i zrobił to trochę na #!$%@? i w prostacki sposób (nie znam się, to zdanie innego elektryka który coś tam naprawiał parę lat temu :) )

Od paru dni mam taki niepokojący problem. Od czasu do czasu w moim pc słychać takie jakby skwierczenie w zasilaczu. W tym samym momencie zaczyna mrugać lampka u mnie, a także w innych pokojach,a do tego identyczne skwierczenie słychać przy bezpieczniku (stary typ sprzed kiludziesięciu lat ¯\_(ツ)_/¯) a nawet w kontaktach przy przedłużaczach, np. u babci, gdzie jest podłączony tv, lampka i materac przeciwodleżynowy. Do tego np. przy odkurzaniu wczoraj co chwilę odkurzacz tak jakby zwalniał obroty na kilka sekund.

I tu pytanie - czy to wina mojego zasilacza? A może innego wadliwego urządzenia, np jakiejs starej lampki i to powoduje jakieś spięcie? Czy może to problem bezpiecznika starego typu, który nie wyrabia przy większym obciążeniu? (na jednym bezpieczniku m.in 2 telewizory, PC, ze 2-3 lampki, silniczek elektryczny od materaca). Jedynie w kuchni problem nie występuje, zapewne dlatego, że był w niej robiony generalny remont kilka lat temu, tam instalacja jest prawie nowa, no i kuchnia podlega pod odzielny bezpiecznik. A może trzecia opcja - to początki zapowiadanych problemów z energią elektryczną a moja #!$%@? i delikatna instalacja tak reaguje na słabsze napięcie?

Spędziłem pół dnia na sprawdzaniu wszystkich kontaktów, przedłużaczy, kabli, zmieniałem gniazda, próbowałem różnych konfiguracji, problem mimo wszystko i tak się pojawia kilka razy dziennie.
Jakieś pomysły, sugestie jak to sprawdzić?
  • 27