Wpis z mikrobloga

Czemu do jasnej serwisy zaczęły pieprzyć tak prostą rzecz w UX jak logowanie login/hasło?
Po to mam na kliku w menagerze haseł wbijanie automatyczne żebym nie musiał się z tym kopać, a nie że trzeba przechodzić 3-4+ kroki do zrobienia prostego loginu. No to przecież jest porażka.

Nawet tak ux-focused (podobno) firmy jak Apple to mają...

Ughhhh
#gorzkiezale #ux #it #pracait #internet #webdev #webdesign #tragedia
  • 10
  • Odpowiedz
@Wyrewolwerowanyrewolwer: względy bezpieczeństwa, w przypadku sklepów i innych portali low security próbują wdrażać mechanizmy high security tam gdzie nie ma to sensu, po prostu ktoś skopiował mechanizm logowania od banków które chcą wymuszać wpisanie hasła i unikać jego zapisania

innymi przykładami takich głupot jest nie informowanie usera że ktoś z takim emailem jest już zarejestrowany, przy przypominaniu hasła nie informowanie że takiego emaila nie ma w bazie jak ktoś strzelił literówkę,
  • Odpowiedz
@pasta_alla_carbonara: Tak jak napisał @URBN_Rider chodzi o kilka ekranów.
Poza Apple jest tego trochę w różnych dziwnych branżowych appkach, wspomniany Decathlon, chyba jakieś maile też się zdarzają. No ale to Apple to mnie najbardziej w kościach boli.

po prostu ktoś skopiował mechanizm logowania od banków które chcą wymuszać wpisanie hasła i unikać jego zapisania


@Jaslanin: O to mnie też pieniężnie denerwuje.
Mam ustawić w banku hasło, ale silniejszą politykę hasła
  • Odpowiedz
@Wyrewolwerowanyrewolwer: No nie wiem jak ma Bitwarden, ale w KP masz możliwość zrobienia dowolnej sekwencji autotype. Standardowo jest jak dobrze kojarzę. Więc myślę, że dałoby radę zrobić tab>user>wait 3sec>pass>enter.
Najbardziej w KP lubię możliwość podłączania się RDPem bez wpisywania czegokolwiek.
  • Odpowiedz