Wpis z mikrobloga

#pytanie #remontujzwykopem #nieruchomosci #pytaniedoeksperta #afera #remont #prawo

Cześć. Na wstępie przepraszam za tagi, lecz szukam opinii porady wśród jak największej ilości osób.

Na zdjęciach prezentuje "jakość" usługi montażu drzwi antywłamaniowych, która odbyła się w pon 29.08

Pracownicy osadzili krzywo ościeżnicę, która stoi na betonowym murku. Od strony wewnętrznej mam około 1 a z drugiej strony drzwi około 5cm wolnego miejsca, mogę włożyć palce dłoni do połowy POD ościeżnicę.

Drzwi zostały zniszczone - Skrócone zbyt daleko (producent drzwi w katalogu określa maksymalną długość skracania 70mm) plus cięcie poszło "fachowcom" krzywo - z jednej strony wysokość drzwi to 191cm a z drugiej 189cm - Efekt widoczny jest na zdjęciu.

Pracownik firmy nie przygotował dokumentu odbioru robót. Błyskawicznie znalazłem na internecie wzór, wydrukowałem i spisałem najważniejsze usterki tj. Krzywo wstawioną futrynę, Zbyt krótkie drzwi, szczelinę. Po dalszych oględzinach odkryłem sporo więcej usterek - Z racji że pracownicy nie dostarczyli maskownic (zgubili, ukradli?) dojrzałem jeszcze jak wyglądają śruby ościeżnicy - prawie wszystkie śruby są wkręcone pod kątem, bez podkładki, dolna śruba wisi w powietrzu na kawalku betonu i przykryta lekko pianką montażową.

Wtorek 30.08 przyjechał właściciel firmy przyznając, że robota jest spartolona po całości i czego od niego oczekuję. Powiedziałem, że interesuje mnie tylko i wyłącznie zwrot pieniędzy (Kwota zapłacona w całości przy podpisaniu umowy) albo wykonanie całej roboty od nowa, na nowym komplecie - Ościeżnica, Drzwi. Właściciel zaproponował naprawę, którą mogliby zrobić nawet tego samego dnia, oto propozycja naprawy:

- Ościeżnicę (zakotwioną? zatynkowaną) wyjmą ze ściany w sposób nieniszczący, ani zadrapania, wgniecenia ani nic bo oni spokojnie tak dadzą radę i wstawią ją prosto
- Drzwi zetną ponownie poprawnie (wytłumaczeniem była nieostra piła) i wyrównają do 189 cm. Potem przed wstawieniem ościeżnicy skrócą ją, wstawią poprawnie a te 4 cm wolnej przestrzeni nad murem a obniżoną ościeżnicą zabetonują.

Nie zgodziłem się na żadne rozwiązanie i powiedziałem, że od tej pory będziemy rozmawiać tylko pisemnie przez list polecony ze zwrotnym podpisem. Że prześlę formularz zgłoszeniowy - reklamacja z tytułu rękojmi.

Jedno co wiem na pewno - drzwi są zniszczone. W celu potwierdzenia wysłałem maila do producenta z prośbą o potwierdzenie wysokości nominalnej drzwi i jak skrócenie o więcej niż maksymalna wartość podana w katalogu wpłynie na właściwości drzwi, przede wszystkim antywłamaniowe. Propozycja obniżenia prześwitu drzwiowego jest dla mnie śmieszna i niepoważna, za parę lat jakbym chciał zmieniać drzwi na nowe to nie znajdę żadnych w tak niestandardowych rozmiarach, plus po takiej robocie nie byłbym w stanie wyprostować się w drzwiach gdyż prześwit byłby zbyt nisko.

Skontaktowałem się z producentem w sposób anonimowy z prośbą o odniesienie się do wszystkich propozycji właściciela firmy i głównie chodzi o kwestie techniczne jak np. przekroczenie 70mm skrócenia drzwi czy teorię o możliwości wyjęcia i wsadzenia od nowa futryny w sposób absolutnie nieskazitelny, czekam na odpowiedź, mam na dzieję, że w ogóle zostanie ona dostarczona.

Rzecznik praw konsumenta polecił mi nie wysyłanie wniosku o zwrot pieniędzy, gdyż oznacza to defacto zerwanie umowy o dzieło a wtedy przedsiębiorca może wykazać poniesione koszty i zmniejszyć kwotę zwrotu - o ile by się w ogóle na to zgodził. Polecił mi zmienić roszczenie na naprawę a jeżeli potwierdzi się, że nie ma możliwości wyciągnięcia ościeżnicy w sposób nieniszczący a drzwi są zbyt krótkie by spełniały swoją rolę oznaczałoby to, że firma musiałaby na własny koszt zamówić nowy komplet. Plus prosząc o natychmiastowy zwrot nie wykazałbym woli naprawy usterek. Przedsiębiorca mógłby się tłumaczyć, że chciał naprawić ale mu to uniemożliwiłem itp. Rzecznik też doradził, by w żaden sposób ni godzić się na jakąkolwiek ingerencję w otwórz drzwiowy - możliwe problemy plus nie ma zapisu o takiej robocie w umowie.

Właściciel firmy nie powiedział jeszcze ani jednego słowa prawdy oprócz tego, że robota jest totalnie spartolona. Na temat skracanie drzwi stwierdził, że to nie problem bo mogą skrócić nawet do zawiasów - nie skomentował, gdy mu pokazałem, że już poniżej linii zawiasów jest zamek dodatkowy dolny.

Proszę o poradę - Czy był ktoś w takiej sytuacji? Czy mogę prosić o poradę co w takiej sytuacji i jak zrobić? Nie chce mieć z tą firmą już nic wspólnego ale rzecznik zaleca mi chociaż próbę ugody przed ewentualną eskalacją. Drzwi nie spełniają obecnie żadnej funkcji - Słyszę wszystko z klatki schodowej, rano czuję chłód w mieszkaniu plus drzwi nie mają obecnie żadnej funkcji antywłamaniowej a wręcz przeciwnie - ta szczelina jest perfekcyjna do podważenia np. łomem.

Moja myśl na teraz brzmi - Reklamacja z tytułu rękojmi i moje roszczenia - 1) Ponowne wykonanie usługi na całkowicie nowym komplecie ościeżnicy i drzwi. 2) do czasu wykonania naprawy wstawienie pasujących drzwi, bym mógł spać spokojnie i nie martwić się, że robactwo może spokojnie wchodzić do mieszkania. 3) naliczenie kar za opóźnienie w realizacji usługi zgodnie z umową

Co mogę zrobić z tym dalej? Wezwać policję na oględziny i spisać notatkę, że przedsiębiorca naraził mnie na niebezpieczeństwo? Powołać osobę z uprawnieniami budowlanymi by spisał wszystkie usterki montażu i zniszczenia? Powołać rzeczoznawcę do udokumentowania naprawy?

Dodam jeszcze w ramach ciekawostki, że nazwisko i firma są b dobrze znane miejscowym rzecznikom praw konsumenta

Bardzo proszę o opinię.

Poniżej zdjęcia "usługi"
Alalamba - #pytanie #remontujzwykopem #nieruchomosci #pytaniedoeksperta #afera #remon...

źródło: comment_1661937219vovE2CYpqUWvvhYBL3YFjp.jpg

Pobierz
  • 95
  • Odpowiedz
@hub_bub: Jeszcze nie rozpocząłem. Montaż był przedwczoraj, wczoraj oględziny a dzisiaj zbieram myśli i dyskutuję na ten temat. Jeżeli właściciel nie wpadnie na ten wątek, to nie będzie wiedział że korzystałem z porady rzecznika. Wczoraj pod koniec oględzin powiedziałem, że będziemy się tylko komunikować przez pocztę polską z potwierdzeniem odbioru. Złożę reklamację i poczekam na odpowiedź.
  • Odpowiedz
@Alalamba: daj im "naprawic" fuszerke, ale z pisemnym potwierdzeniem, ze jak spartola to wmontuja ci drzwi tymczasowe tego samego dnia, bo bez drzwi to dopiero bedzie chlodek po stopach w mieszkaniu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Z doswiadczenia - kazde ustalenie musi miec konkretna date naprawy i maksymalnego oczekiwania na ich ekipe. I niech cie reka boska broni, niczego nie podpisuj, te mendy lubia przychodzic ze zrzeczeniem
notoelo - @Alalamba: daj im "naprawic" fuszerke, ale z pisemnym potwierdzeniem, ze ja...

źródło: comment_1661957349F8Dw2sM9Uxi4g0nTgJZvOI.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Mnie wzięli z zaskoczenia. Firma znajomego. Patrzę na ręce ekipie. Wszystko profeska. Lasery bajery, delikatnie. Czas na kawkę. Drzwi były otwierane na zewnątrz, tak je opuścili że cieniutka wycieraczka nie wejdzie. Z dzikim uśmiechem : to co wyrywamy, czy sobie pan wykujesz nisze na wycieraczkę.
  • Odpowiedz
@zalogowany_jako: Zachowywali się całkowicie normalnie podczas pracy. Nie mam pojęcia czemu aż tak #!$%@? i do samego końca udawali Greków.

@breathnoir Drzwi przychodzą w wysokości X i w zależności od starego/nowego budownictwa tj. od wysokości otworu drzwiowego mogą być maksymalnie skrócone o 70mm. U mnie skrócili o 12cm. Z tego co się orientuje, to defaultowa wysokość drzwi do 201cm

@Zgrywajac_twardziela: Wydaje mi się, że taka właśnie postawa
  • Odpowiedz
@Alalamba: Z ciekawości, z jakiej marki drzwi, że tak firma montująca koncertowo zepsuła? I ile masz do zapłaty za całość?

W grudniu montowali u mnie drzwi antywłamaniowio-akustyczne z Wikęda i moje wyglądają jak prawdziwy majstersztyk. Cały montaż zajął prawie 12 godzin, a obróbka tynkarska wokół drzwi była perfekcyjna. Ponadto skuto ten wystający próg, bo po co robić sobie sztuczne bariery?
Drzwi mam skrócone przez producenta i nie posiadają żadnej widocznej
  • Odpowiedz
  • 0
@Alalamba Jednym z nich było zapłacenie całości z góry skuszony 5% rabatem na usługę przy zapłacie z góry.

Ciekawe czy opcja byłaby płatność kartą, a w razie takiego problemu chargeback bo usługa nie wykonane zgodnie z umową
  • Odpowiedz
@ZlotyAleSkromny: Popełniłem błąd płacąc z góry całą kwotę 3900zł. Gratuluję i zazdroszczę. W moim przypadku nic nie zagrało tak jak powinno. Wikęda Rc3 akustyczne też brałem pod uwagę, wybrałem jednak Gerdę. Nie w drzwiach i producencie jednak problem, tylko w obsłudze sprzedaży i instalacji tej abominacji.
  • Odpowiedz