Wpis z mikrobloga

Mircy, taka sytuacja: zdycham przez upały i na przyszły rok chcę zainstalować #klimatyzacja w #mieszkanie
Najbardziej problematyczne są pomieszczenia picrel, bo okna są skierowane na południowy zachód. Głównym pomieszczeniem do schłodzenia jest salon, dodatkowo myślałam, o ile to będzie możliwe, zamontować też w pokoju po prawej, metraż pomieszczeń na planie.
Jestem zielona w temacie - jaka klima, o jakiej mocy by się tu sprawdziła? Mieszkanie ma wysokość 2,6m, montaż wymagany "bez naruszenia elewacji budynku" ( ͡º ͜ʖ͡º)

Poradzicie, pliska?
Pobierz raz-dwa-trzyy - Mircy, taka sytuacja: zdycham przez upały i na przyszły rok chcę zain...
źródło: comment_1661032752TldEEFCHJ3XZ7wd531C3EA.jpg
  • 9
@raz-dwa-trzyy: @herbatananoc bez uszkodzenia elewacji nie zamontujesz bo jednostke zewnetrzna umiescisz na balkonie, czyli juz przekuc sie musisz. Druga opcja mozliwa ale malo realna to puscic wszystko pionem wentylacyjnym i jednostke na dach postawic ale jak napisalem malo realne. Spokojnie mozesz oba pomieszczenia schlodzic na multi oddzielnie.
Co do metrazu to przeliczac mozna 1kw na 10m2 ale do salonu bym dal 3.5
@Ludzik90:

bez uszkodzenia elewacji nie zamontujesz bo jednostke zewnetrzna umiescisz na balkonie, czyli juz przekuc sie musisz. Druga opcja mozliwa ale malo realna to puscic wszystko pionem wentylacyjnym i jednostke na dach postawic ale jak napisalem malo realne. Spokojnie mozesz oba pomieszczenia schlodzic na multi oddzielnie.

Co do metrazu to przeliczac mozna 1kw na 10m2 ale do salonu bym dal 3.5


Dzięki za zawołanie!
@Ludzik90 dziękuję za odpowiedź! :-) mógłbyś jeszcze nakreślić czy są jakieś wymogi odnośnie umieszczenia klimatyzatorów wewnątrz pomieszczeń? tzn.minimalne odległości od okna/sufitu?

I jeszcze sprawa producenta, przejrzałam wpisy na tagu, ale chętnie poznam Twoją opinię :-)