Czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa czujnik/mata zajętości fotela? Wygląda prawdopodobnie jak na zdjęciu.
Samochód to jaguar x-type. Były robione progi, wymontowane fotele, odłączony akumulator, ale przy spawaniu została delikatnie dotknięta wiązka. Po złożeniu wszystkiego wywala błąd jak na zdjęciu w komentarzu (pierwszy, drugi zniknął po wymianie bezpiecznika -był spalony). Błędu nie da się skasować. Więc muszę szukać dalej.
Fora angielskie mówią że to mata. Tylko jak ona działa? Tam w niej jest jakaś elektronika? Bo wydaje się jakby to był materac XD
@jestem_legenda: wygląda jakby mierzyło ciśnienie - jak siądziesz, to wypierasz zadkiem powietrze z balonów i naciska ono na czujnik ciśnienia. Więc może coś przedziurawione?
@jestem_legenda: Wygląda jakby na końcu wiązki był czujnik ciśnienia/podciśnienia. Siadasz na fotelu. Powietrze/gaz z pęcherzyków z maty naciska na czujnik i ten daje sygnał że ktoś siedzi. Z reguły rozpięcie kostki pod fotelem generuje problemy z poduszkami itp.
@jestem_legenda: Nacisk powoduje ruszenie membrany która zwiera styki. Przycisk torowy tzw Neptun działa na takiej samej zasadzie czy tez czujnik cisnienia oleju w samochodzie.
@jestem_legenda: Ciekawe czy nie upaliło wejścia w sterowniku poduszek jak nie będziesz miał szczęścia. Może przed pruciem fotela podłącz nowy czujnik na zewnątrz.
@jestem_legenda: nie wiem co masz na myśli pisząc główny sterownik. Chodzi mi osterownik poduszek do którego jest podłączony ten czujnik. Chyba jeszcze producenci samochodów nie zaczęli integrować sterowania poduszkami z innymi zbiorczymi sterownikami jak bsi.
@jestem_legenda: które kable dostały? Między mata a ta puszka czy między puszką o głównym sterownikiem? Jeszcze ciekawe czy jest jakiś inny błąd dla problemu z połączeniem ze sterownikiem maty a inny dla działania samej maty.
@biskup2k: tzn w sumie to może trochę namieszałem... Bo dostały kable idące wewnątrz auta wzdłuż drzwi kierowcy w przedniej ich części. A równocześnie mam też błąd ABS tylnego prawego czujnika (ale o tym nie pisałem bo raczej nie będzie problemu znaleźć powód). I w sumie tak połączyłem że z powodu dotknięcia wiązki jest też błąd tych poduszek, ale teraz tak się zastanawiam czy w ogóle tamtędy idą jakieś przewody z
@jestem_legenda: Ziomus ale gdzie Ty pytasz. Jest na FB grupa Jaguar X Type POLSKA gdzie jest z 3 gości co wiedzą wszystko o tych autach. Tam się pytaj to będziesz miał diagnozę w 5 minut
Samochód to jaguar x-type. Były robione progi, wymontowane fotele, odłączony akumulator, ale przy spawaniu została delikatnie dotknięta wiązka. Po złożeniu wszystkiego wywala błąd jak na zdjęciu w komentarzu (pierwszy, drugi zniknął po wymianie bezpiecznika -był spalony). Błędu nie da się skasować. Więc muszę szukać dalej.
Fora angielskie mówią że to mata. Tylko jak ona działa? Tam w niej jest jakaś elektronika? Bo wydaje się jakby to był materac XD
#mechanikasamochodowa #jaguar
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Jeszcze ciekawe czy jest jakiś inny błąd dla problemu z połączeniem ze sterownikiem maty a inny dla działania samej maty.
Bo dostały kable idące wewnątrz auta wzdłuż drzwi kierowcy w przedniej ich części. A równocześnie mam też błąd ABS tylnego prawego czujnika (ale o tym nie pisałem bo raczej nie będzie problemu znaleźć powód). I w sumie tak połączyłem że z powodu dotknięcia wiązki jest też błąd tych poduszek, ale teraz tak się zastanawiam czy w ogóle tamtędy idą jakieś przewody z