Wpis z mikrobloga

Mirki potrzebuję porady. Pod koniec maja robiłem w samochodzie klimę. Ogólnie na napełnianiu czynnikiem okazało się, że jest nieszczelność i trzeba to zrobić. Pojechałem do jednego z krakowskich serwisów, który zrobił mi ową nieszczelność (chodziło o wymianę pękniętej metalowej rurki, która swoją drogą prawdopodobnie została uszkodzona w innym warsztacie podczas remontu silnika ehh). W każdym razie te przewody widziałem po 60zł na allegro ale panowie mechanicy taką rurkę kupili za jakieś 200zł i ogólnie cała naprawa wyszła mnie około 800zł tj wymiana tej rurki nabicie itp.

W każdym razie wszystko działało przez około 2,5 miesiąca (ale do początku sierpnia prawie nie korzystałem z samochodu) i oczywiście przestało w najmniej odpowiednim momencie bo tj. podczas wakacji na bałkanach (także 1500km drogi powrotnej w 35 upale nie wspominam najlepiej).

Ogólnie wcześniej przez 4 lata nie miałem najmniejszego problemu z klimą, nie miałem potrzeby nabijać a tu nagle po serwisie i zrobieniu około 2000km klima padła (nie załącza się kompresor, przed chwilą sprawdzałem ciśnienie i jest zero na przewodzie czyli cały czynnik uciekł).

Pytanie jest następujące, czy ja mogę zareklamować coś takiego czy nawet nie ma sensu strzępić ryja? Oczywiście nie dostałem od Panów mechaników żadnych papierów czy gwarancji a że nie zdarza mi się często zaglądać do mechaników to nie wiem czy wgle jestem cokolwiek w stanie coś ugrać. Co radzicie?

#ford #klimatyzacja #auto #auta #mechanikasamochodowa #mechanika #mechanik #serwis #krakow #autoserwis #naprawa #naprawasamochodow
  • 10
@goferek: ogólnie to klima się nie odpala. Wcześniej jak działała to robiła takie "cyk" jakby coś się załączało i skakały obroty, teraz nie dzieje się nic. Znajomy ma przewód do nabijania klimy/sprawdzania ciśnienia i po podłączeniu okazało się że nie ma ciśnienia więc zwyczajnie nie ma czynnika i dlatego nic się nie uruchamia
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@DevSharingan: tak Ci powiem z doświadczenia, choć klimy w samochodach naprawiam głównie znajomym. Ze doprowadzenie do ładu rozszczelnionego układu to często rzecz niemożliwa do zrealizowania. Wymiana rurek, oringow, wentylkow to pierwszy etap naprawy jak gdzieś ewidentnie bombluje. Wymiana rurek to też często temat ciężki bo zamienniki są jakie są, oringi w nich stosowane nijak mają się do oryginału i nawet jak trzymają przy zakładaniu to nie wiedzieć czemu zaraz się rozszczelniaja.