Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@majk_emigrant: wstyd się przyznać ale tak :) teraz siedzę i czytam te wszystkie "mądre" fora xD
Zamówiłem Dustera. Przejechałem się nim trochę po mieście i po trasie i stwierdzam, że nie ma tragedii z dynamiką i kulturą pracy. Jak na moje potrzeby jest jak najbardziej OK.
@baltic-vodka: dla mnie to zrozumiałe. Miesiące po zakupie nadal się jaram swoim :D Auto jest całkiem spoko, a komfortu jaki zapewnia posiadanie nówki nie sposób przecenić. Zwłaszcza jeśli wozisz rodzinę i lubisz dalsze wypady, nie tylko wakacyjne.

Kilka hintów ode mnie:
- fabryka niespecjalnie przykłada się do odpowietrzenia układu chłodzenia silnika. Bądź gotowy na dolewkę płynu po paru tys. km. i nie martw się że ubyło - to normalne
- ten
@majk_emigrant @baltic-vodka
Potwierdzam konieczność dolewki płynu chłodniczego.
Słabości świateł drogowych nawet nie zauważyłem bo na tyle rzadko mam okazję ich używać.
Mnie męczy pozycja za kierownicą, ze względu na wzrost fotel mam nisko, a nie mogę mocno odsunąć bo z tyłu fotelik. W efekcie nie widzę dobrze zegarów, na boki słaba widoczność i brakuje mi podparcia ud - noga drętwieje.
Irytował też start/stop (ale wyłączyłem na stałe) i brak domyślnego prędkościomierza cyfrowego.
@lunga: z ciekawości, ile masz wzrostu? Ja przy 180 cm. w kwestii komfortu siedzenia i widoczności nie mogę nic temu autu zarzucić. Mam za sobą kilka tras w zakresie 600-700km i jedną ponad 1200km - żadnego bólu pleców, odrętwień ani takich przypadłości. Faktem jest natomiast, że auto jest krótkie i wysoka osoba mając za sobą fotelik może doświadczać niepożądanego masażu pleców serwowanego przez potomka.

@baltic-vodka: w kwestii permanentnego wyłączenia start/stop
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@majk_emigrant: Też ok. 180cm. W długich trasach oczywiście pomaga tempomat. A nie masz takiego problemu, że kierownica nawet po maksymalnym podniesieniu zasłania Ci najważniejszy przedział obrotów 2-3k?
@lunga: no nie mam takiego problemu, chociaż fakt że wyregulowanie kolumny kierownicy i fotela trochę mi zajęło. Ale aktualnie widzę 100% zegarów i siedzę wygodnie.

Tempomat w całości sterowany z kierownicy jest bajka, do pełni szczęścia brakuje żeby był aktywny. No ale do tego dacia musi jeszcze dojrzeć najwyraźniej.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@majk_emigrant: prawdopodobnie w modelu 2023/2024 ma być już aktywny tempomat i asystent utrzymania pasu ruchu w opcji, tak więc Dacia idzie z duchem czasu :) tyle, że ceny pójdą w górę ofpowiednio i to już na pewno nie będzie tak tanie auto
@baltic-vodka: Asystenta pasa ruchu za darmo bym nie chciał, ale do aktywnego tempomatu warto dopłacić. Szczególnie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów to jest niebywała wyręka. Do tego zyskuje się AEB, które moim zdaniem jest najlepszym osiągnięciem aktywnych systemów bezpieczeństwa.

Nie sądzę aby na bieżącym etapie produkcji dustera kalkulował się jeszcze development tych featurów. Raczej należałoby się ich spodziewać dopiero w następnej generacji.