Wpis z mikrobloga

@sylwke3100: Gdańsk-Warszawa jeżdżą prawie wyłącznie EIP po 170 zł. TLK w ogóle nigdy nawet nie rozpatruję, bo to tak urąga godności że już lepiej pieszo iść. Spokojnie za te ~40 euro można znaleźć bilety na trwającą mniej czasu podróż na prawie 2x dłuższej trasie z Madrytu do Barcelony, jak człowiek chce szukać szczególnych okazji to i poniżej 30.
@sylwke3100: wcale nie, ta strona tak beznadziejnie działa, potrafi przez chwilę 5 min pokazywać ceny, a przecież teraz są dynamiczne więc trzeba kliknąć na wszystkie połączenia i po losowym kliknięciu nagle na wszystkie nie można sprawdzić nawet na te co już zostały sprawdzone
Gdańsk-Warszawa jeżdżą prawie wyłącznie EIP po 170 zł.


@vind: na jutro 07.08.2022r. znalazłem 31 pociągów Trójmiasto - Warszawa, z czego 12 to EIP, 3 ekspresy. Reszta (16 pociągów) to pociągi pospieszne.

Na pospieszne na luzie można kupić bilet za 35-45 zł kupując z wyprzedzeniem, a na ekspresy wielokrotnie widziałem bilety po 49-89 zł.

Poza tym pociągi jeżdżą pełne w tej relacji, więc po co obniżać cenę? Nie miałoby to sensu.
Poza tym pociągi jeżdżą pełne w tej relacji, więc po co obniżać cenę? Nie miałoby to sensu.


@gumpa_bobi: bo sensem publicznego transportu nie jest wyciągnięcie jak najwięcej pieniędzy z kieszeni swoich właścicieli aka obywateli, a zapewnienie spójnego, szeroko rozwiniętego i dostępnego transportu. I nie mów mi o prawach rynkowych, bo na ten rynek żadna inna firma wejść nie może, PKP nie tylko ma całkowity monopol, ale i gargantuiczny potencjał do zarabiania
Pobierz
źródło: comment_1659896791q5WZeS9Hs6JUleG9QkJMeh.jpg
@vind: 170 zł za trasę wawa-gdańsk za trochę ponad 2h jazdy to jest bardzo dobra cena, a nie naciąganie obywateli i nie ma mowy o braku dostepności, chyba że masz na myśli zbyt małą liczbę kursów na dobę. Najlepiej o tym świadczy to, że te pociągi sie wyprzedają.
@huggus:
1. Przypominam, że w tej cenie można przejechać ponad 500 km najszybszym pociągiem na tym kontynencie w kraju o wiele od Polski bogatszym.
2. 170 zł za osobę za 280 km na popularnym kierunku to zdzierstwo
3. Raz mówisz że nie ma mowy o braku dostępności a potem że się wyprzedają, zaprzeczasz sam sobie.
4. Mówiłem że nie ma biletów na IC, bo IC jest w normalniejszej cenie.
5. DO
@vind: ale o jakim monopolu piszesz i brakach alternatyw? Sam przytasz przykład, że można jechac autem. Można też jechać autokarem, a nawet poleciec samolotem. A 170 zł to ze dwie godziny pracy programisty czy glazurnika. Toć krócej na to pracujesz niż jedziesz.

I Hiszpania nie jest krajem wiele bogatszym. Obecnie porównywalnym z PL.
@huggus:

ale o jakim monopolu piszesz i brakach alternatyw? Sam przytasz przykład, że można jechac autem.

Widzę usilnie pomijasz kryterium dostępności, dla którego istnieją takie spółki. Mówię o całkowitym monopolu spółek państwowych na rynku kolejowym. Każda niepaństwowa musi spełniać tak absurdalne warunki, że zazwyczaj rezygnują ze starań o wejście na rynek.

A 170 zł to ze dwie godziny pracy programisty czy glazurnika.

Bardzo jesteś oderwany od rzeczywistości, jeżeli myślisz że ludzie
@vind: mówimy o trasie Wawa-3MI i wyjeżdzasz z medianą zarówków w PL, no super, jeszcze weź od razu zarobki z Pcimia Dolnego to będą jeszcze bardziej adekwatne.

w Polsce prawie nikt nie zarabia po ponad 14,3 netto/22k brutto miesięcznie


14k netto to nie 22k brutto, chyba że dajesz sie ruchać na UoP, ale w Twoim podejściem bym się nie zdziwił. I sporo osób tyle zarabia w stolicy w IT.