Wpis z mikrobloga

@goferek: Nigdy nie interesowałem się tym tematem wcześniej a doszedłem to wniosku że coś by wypadało z tym zrobić ^^ Wiesz moze jak często trzeba dbać o ceramikę? Czyli jednak folia bardziej bezobsługowa?
@steryd12: ale to zupełnie dwa inne produkty. Folia teoretycznie będzie bezobsługowa, bo dopóki jej nie uszkodzisz to nie trzeba nic z nią robić. Ale musisz myć tak samo, jak goły lakier. Niektóre mają jakąś tam warstwę hydrofobową, ale raczej nie utrzymuje się ona zbyt długo, więc na folię tak czy siak musisz nakładać wosk/powłokę. No i nie wiem czy jest sens wydawać kilkanaście k (bo tyle trzeba liczyć) za oklejenie auta,
@steryd12: jeśli planujesz myć auto na myjni automaycznej to nie wiem czy jest sens pakować się w ceramikę. Mam ceramikę na swoim aucie (nakładałem zaraz po zakupie) i przy odbiorze dostałem dokładne wyytyczne jak należy takie auto myć. Pierwsze zdanie instrukcji to "pod żadnym pozorem nie używaj myjni automatycznych" - serio ;) Nie krytykuję pomysłu używania myjni automatycznych, ale to się kłóci z ideą ceramiki, bo szczotki automatów mają w sobie
@steryd12: ja szczerze mówiąc też liczyłem, że cała ta ceramika to będzie bardziej wygodna ( ͡° ͜ʖ ͡°) no, ale niestety jest jak jest (za to efekt wizualny jest super). Słyszałem o twardym wosku i wiele osób wskazuje go jako alternatywę, ale nie wiem jakie są jego zalety/wady.
@steryd12: wosk nie zabezpiecza przed zarysowaniami. Jak chcesz myć auto na myjni szczotkowej to myj, tylko później nie bądź zaskoczony jak lakier po jakimś czasie będzie się nadawać tylko do korekty.
@steryd12: oho, widze, że marketing powłok ceramicznych jeszcze kogoś nabiera, osobiście powiem tak - nawet PPF nie uchroni przed myjniami automatycznymi, no chyba, że chcesz wyłożyć te 12k+ tylko po to, żeby po dwóch latach mieć matowy samochód (folia PPF rysuje się łatwiej niż lakier)
@steryd12: nie wiem, ciężko mi powiedzieć ¯\_(ツ)_/¯ miałem nowe auto przez 3 lata i 45k km, w miejscu gdzie bagażnik rowerowy dotykał lakieru nałożyłem PPF, na aucie powłoka Aqua 9H, myte tylko na bezdotyku, jak ręcznie to tylko na dwa wiadra, oczywiście przed myciem brud zmiękczany pianą, co pół roku deironizacja, usuwanie smoły (preparatami, bezdotykowo)

Zdjąłem folie, wziąłem latarkę do ręki i ewidentnie widać, że jest różnica na lakierze, ten pod
@damian_co_dalej: to folia Izotek w połysku - mało osób na niej pracuje i oczywiście można ją polerować. Folie Avery mają np. zabezpieczająca warstwę, którą ściągasz po aplikacji a nie które folię wystarczy tylko wygrzać opalarką by zniknęły rysy. Jest wiele technologii - to nie rok 2005, że szyby się kleiło z kilku pasów folii.