Wpis z mikrobloga

Mirki mam pytanie, w ten poniedziałkowy wieczór składam sobie powoli silnik i zauważyłem ciekawą rzecz. Zdarzyło się tak że mam pierścienie NPR i Kolbenshmitza i jak na foto poniżej pierścień kolbena jest zdecydowanie bardziej rozszerzony niż NPR. Żeby nie było wątpliwości są to pierścienie do tego samego silnika. Według mnie są dwie opcje
1. Kolben chciał ułatwić montaż pierścienia w rowku tłoka i stąd są tak rozszerzone
2. Pierścienie NPR były zapakowane w tak ciasną folie bo rzeczywiście były że się odkształciły podczas pakowania i przechowywania. Dodam że były tak ciasno zapakowane że aż te folie przecieły na rogu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czekam na odpowiedzi od zmotoryzowanych Mirków ( ͡º ͜ʖ͡º)
#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #mechanik
Pobierz lubiep - Mirki mam pytanie, w ten poniedziałkowy wieczór składam sobie powoli silnik ...
źródło: comment_1655755262jDBZu9uAMwp8F9UMQmhJqz.jpg
  • 4
@lubiep: moim zdaniem to nie ma znaczenia
Pierścień pracuje wewnątrz cylindra i to ten dogina go do pożądanego kształtu.

Oczywiście siła z którą naciska on na ścianki cylindra będzie różna w zależności od tego jak jest odgięty i od parametrów materiału, ale pewnie skoro oba są do tego silnika, to oba powinny trzymać parametry.

To czy się coś odkształciło sprawdzisz wkładając pierścień do cylindra (bez tłoka) i powinien idealnie do niego
@lubiep: jeśli masz wątpliwości to włóż pierścienie do cylindra (bez tłoka;)) i zobacz jak wygląda w obu przypadkach luz zamka (na zimno), ale jeżeli dobierałeś pierścienie według katalogu to powinno być ok. Większe rozchylenie nie ma znaczenia, pierścienie się ułożą.
@lubiep : Dla bardziej dociekliwych: można zmierzyć tzw siłę obwodową pierścienia. Siła obwodowa jest to siła jaką należy przyłożyć po obwodzie do pierścienia żeby uzyskać katalogowy luz zamka w silniku;). Można to zmierzyć siłomierzem. Ale piszę to jako ciekawostka bo wątpię żeby ktoś to mierzył przy składaniu silnika;)