Wpis z mikrobloga

Jeśli zastanawiacie się dlaczego wczorajszy wyścig był dość nudny to tak..


Montreal - miejsce kultu powrótowców przyniósł parę odpowiedzi, ale i ciekawostek.

1. Jednostka Ferrari została brutalnie skręcona prawdopodobnie do czasu rozwiązania problemu. Tyle było wyniosłych słów, że wolimy mieć silnik mocny, ale awaryjny niż na odwrót, ale chyba jednak nie. Przynajmniej nie w kontekście samej jazdy kierowców. W połączeniu z brakami w wyjściu z zakrętów w porównaniu np. do RBR to Sainz wyglądał jakby chciał, ale nie mógł - w sumie to tak było. Jedyna szansa na końcowy triumf Hiszpana to błąd Maxa lub przewaga strategii, ale tutaj 'Austriacy' zagrali pewnie, a liczyć na błąd Maxa to nie najlepsza taktyka. Co więcej brak przewagi w wyjściu z zakrętów w porównaniu z ograniczeniem mocy powodował, że Leclerc nie był w stanie wyprzedzić Ocona, Estebana "Ogórka" Ocona. poza tym warto docenić Carlosa Sainza po jego ostatnich błędach i pechach - bardzo dobry wyścig, ugrał co mógł z dużym zapasem napierając na Maxa, niestety jedynie dzięki SC.

2. Mercedes = polityka. Grają jak mogą by wyjść z dołka, który utworzył się pomiędzy pretedentami do tytułu, a środkiem stawki. Niestety to oznacza walkę o regulacje i śmieszkowanie Red Bulla, że konfrontacja przeniesie się na pole prawnicze raczej przypomina o tym dlaczego tak bardzo ludzie nienawidzą niemieckiego teamu. Poza tym pewny Lewis, warto zauważyć, że to jego kolejny dobry wyścig, gdy nie musi walczyć koło w koło. Poza tym spokojny weekend Merca, a dzięki problemom Pereza i karą Charlesa udało się nawet Lewisowi stanąć na podium. Gekon spokojny wyścig z P8 na P4, ale z ich przewagą nad Alpine każdy inny scenariusz byłby pewną porażką.

3. El Plan to brak planu. Apline jak zauważył @Markowsky95 podczas wczorajszego wyścigu nie ogarnęli, że mogą coś ugrać i zapomnieli o taktyce lub sparaliżował ich strach. No szkoda, szkoda. Dodatkowo na koniec problemu Alonso z autem i mamy typowe Reno - nawet jak jest dobrze to jest #!$%@?.

4.DNFy dzisiaj, odpadali:
Mick Jagger, znaczy młody Schumi - smuci, że to kolejna jednostka Ferrari.
Sergio Perez - można mieć wrażenie, że bycie kierowcą nr 2 w RBR to przede wszystkim detale. O ile o "team orders" czasami ciężko się kłócić, bo inaczej to wygląda jak w Ferrari, a szczególne w przypadku duży różnic tempa/taktyki. To mam wrażenie, że gdyby to była skrzynia biegów Verstappena to by ją 5 razy rozłożyli by nie zawiodła, ale może to tylko takie wrażenie.
Yuki Tsunoda - tutaj słowa uznania za #!$%@? się na prostej w bandę by kibice też mieli coś z tego wyścigu. Jesteśmy wdzięczni.


5. Ogólne spostrzeżenie bardzo na plus - Sainz siedział na dupie Maxa około 10-15 okrażęń i nie musiał robić cooldownu. Zajebista sprawa i szkoda, że Ferrari tak #!$%@?ło, że Max odjechał, bo fajne walki koło w koło by były.

5. Mclaren - Sinusoidy ciąg dalszy, zaskakującym jest wielkość amplitudy. Poza tym double pitstop - bitches please. Lando kompletnie wyścig do zapomnienia z każdego możliwego powodu.

6. Max, Max, Super Max, Max - co tu dużo pisać, spokojny weekend na czele peletonu. Dobra, pewna jazda i niezagrożone zwycięstwo nawet przez moment.

7. Haasy - całkiem dobrze się zaczęło dla Micka, ale jakoś ciężko mi uwierzyć, ze pozostałby konsekwentny w wyścigu i dowiózł by wynik do końca. Z kolei KMAG to po prostu KMAG, na własne życzenie.

8. Aston - solidnie Stroll, ale też be fajerwerków. Poza tym po zmianie konstrukcji widać potencjał i tyle. Vettel jakiś bezbarwny, osobiście go nie pamiętam z tego wyścigu.

9. Williams/Albon - stara się chłopak, był przez chwilę nawet w top10, ale to tyle w tej stajni. Latifi nawet kogoś wyprzedził dziś chyba - zdjęcie pewnie już ramkę oprawił.

10. Alfa - Bottas po fajnym początku trochę mnie rozczarowuje, ale za to nadrabia powoli chińczyk i pokazuje, że jak ma czym to potrafi całkiem nieźle jeździć.

Newsy:

1) Gekon poraz kolejny w Top5. Tym razem P4, passa trwa.
2) To już szóste zwycięstwo RBR z rzędu (5 Maxa i 1 Pereza), pierwsza taka passa od 9 zwycięstw Vettela w 2013 roku.
3) DotD - Charles Leclerc.. ekhm bullshit.
4) [Erik Van Haren] Christian Horner (Red Bull) after previous statements Toto Wolff (Mercedes). "He's campaigning to change the rules. That's somewhat ironic, because here Mercedes bounced much less and were quite fast. I think their concept is the problem, not the regulations." Medialna walka czas start. Horner dosadnie o polityce Mercedesa/Toto Wolffa.
5) Best Hot Lap dla Carlosa Sainza - 1:15.749 oraz Sainz: "I was the fastest man on the asphalt today, that gives confidence. But 2/3 tenths faster is not enough to pass Max in his Red Bull. Then you have to be at least half a second faster." - cieszy, że czuje się pewnie, patrząc na specyfikację bolidów RBR i Ferrari to ci pierwsi mają narzędzia by wyprzedzać, a ci drudzy by uciekać.
6) Od początku sezonu Fernando Alonso tylko w dwóch wyścigach umknął problemom z napędem/bolidem.
7) Carlos Sainz is now tied with Stefan Johansson for the record of most F1 races for Ferrari without ever scoring a win (31 races). Cóż, może jeszcze kiedyś będzie złoty. Co ciekawe obecnie Carlos ma więcej zdobytych podium niż Charles Leclerc w sezonie 2022.
8) Today marks 7,777 days between Fernando Alonso's first and last race starts - he becomes the first driver to reach this milestone. Kolejny jubileusz byczka Fernando
9) Hamilton has now equaled his record for most races without a win. 10 wyścigów pomiędzy Jeddah 2021, a dziś oraz Chiny 2008 i Węgry 2009 oraz Węgry 2013 i Malezja 2014.
10) Red Bull stracił komunikację z Verstappenem w trakcie wyścigu.
11) Ferrari kwestionuje działania FIA w sprawie bouncing bolidów F1.
12) Red Bull nie mógł wrócić do swojego garażu po zwycięstwie, gdyż ten był przeszukiwany przez policję wraz z psem tropiącym.

#f1postrace
#f1
A.....7 - Jeśli zastanawiacie się dlaczego wczorajszy wyścig był dość nudny to tak..
...

źródło: comment_1655712720Q7iUJ14rDpoGSWyFM8EZjv.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Aiden7: do teraz nie rozumiem dlaczego nie ściągnęli alonso jak byl drugi vsc. Chyba jedyne wytłumaczenie to że jak pojawiły się żółte flagi wtedy to akurat rozpoczynał okrążenie, gdzie taki jerzyk znow przyfarcil i zjechał do boxu równo z vsc
  • Odpowiedz
6. Max, Max, Super Max, Max - co tu dużo pisać, spokojny weekend na czele peletonu. Dobra, pewna jazda i niezagrożone zwycięstwo nawet przez moment.


@Aiden7: Detale między mistrzowskim zespołem a przeciętnym jest to, że Red Bull nawet utrudniając sobie do granic możliwości ten wyścig i tak nie miał żadnych problemów dowieźć do końca wygranko.
Idealne połączenie kierowcy - maszyny - zespołu, Max po szalonej końcówce wysiadł rozpromieniony i uśmiechnięty,
  • Odpowiedz
@Tasde: 100% zgoda, ale to #!$%@? albo naturalnie utalentowanych, bardzo inteligentnych kierowców albo osoby, które mają odpowiednie doświadczenie w walce o top. Na pewno Horner potrafił stworzyć środowisko do tego i ewentualne wadliwe elementy dość sprytnie/szczęśliwie/mądrze wymienia.

Sainz nawet jeżeli nie miał możliwości wyprzedzenia Vesrtappena to bardzo szybko mu to pokazał, co było największym błędem. Patrząc na decyzje RBR to z perspektywy czasu można uznać to co powiedział Carlos. Tempo
  • Odpowiedz
@pan_welniak: Nie doszło - Sainz jechał niemal powtarzalnie z ERSem chyba, więc Verstappen odczytał rytm i robił to samo. Najbliżej był 0,1-0,2 za Maxem. Nie potrafił tez ogarnąć linii by zbliżyć się do Maxa na wyjściu + ograniczenia bolid/jednostka.
  • Odpowiedz
@pan_welniak: Best i can do is 0,3 straty do lidera ( ͡° ͜ʖ ͡°) Fizycznie go nie zaatakował choć był momenty gdy byli blisko, ale dalej to jest jakby nie patrzeć atak, siedzieć komuś przez 10 okrążeń w DRSie, bo choć wydaje się to dużą różnicą czasową, to de facto jest to mrugnięcie oka i nawet minimalny, niezauważalny błąd jak utrata odrobiny przyczepności po najechaniu na
  • Odpowiedz
Best i can do is 0,3 straty do lidera ( ͡° ͜ʖ ͡°) Fizycznie go nie zaatakował choć był momenty gdy byli blisko, ale dalej to jest jakby nie patrzeć atak, siedzieć komuś przez 10 okrążeń w DRSie, bo choć wydaje się to dużą różnicą czasową, to de facto jest to mrugnięcie oka i nawet minimalny, niezauważalny błąd jak utrata odrobiny przyczepności po najechaniu na wymalowane pasy już
  • Odpowiedz
@Aiden7: co do skrzyni biegów RBR, to na 1000% części obydwu bolidów są traktowane tak samo (nawet jeżeli kierowców traktują inaczej). Jeżeli wykryją problem, to w ten sposób będą mogli uniknąć go u Maxa. Warto dodać, że dzień wcześniej podczas kwalifikacji Perez #!$%@? w bandę i to wzdłuż. Takie uderzenie jest najgorsze dla skrzyni i kto wie czy nie wpłynęło na awarię.

Ogólnie Redbull traktuje Pereza w miarę Ok. Jakby
  • Odpowiedz