Wpis z mikrobloga

Czy istnieje jakiś sposób żeby rozróżnić awarię chlodniczki EGR od uszczelki pod głowicą? Po długim czasie jazdy z ubywającym płynem chłodniczym i różnych innych związanych z tym kłopotach, oddałem auto do mechanika, który wpuszczając ciśnienie do układu chłodniczego stwierdził brak widocznego miejsca ubytku płynu, a dodatkowo wyszło że mam spaliny w płynie chłodniczym. W połączeniu z innymi objawami - telepanie autem po odpaleniu na zimnym silniku, kopcenie na biało, błąd "depollution system faulty", syczenie po odkręceniu korka do wlewania płynu chł. nawet na zimnym silniku, szybkie grzanie się silnika - stwierdził że to uszczelka pod głowicą. Rzeczywiście objawy się zgadzają, ale właściwie takie same objawy daje tańsza w naprawie wadliwa chłodniczka EGR. Czy jest coś, co pozwoli odróżnić te dwie awarie?
Citroen C4 2007, benzyna
#mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 19
@trzaichlac69
@strawberian nie wiem, wydawało mi się że w każdym samochodzie jest :d no bo to jakieś takie bardziej ekologiczne rozwiązanie, które cofa część spalin i dzięki temu jakieś tam szkodliwe związki nie dostają się do powietrza
@ajag: może kolektor dolotowy? Nie pamiętam czy tam jest możliwość dostawania się wody do cylindra ale jest w nim płyn chłodzący. Może uszczelka od niego
@trzaichlac69 nie no rzeczywiście teraz czytam że jest to dosyć nowe rozwiązanie, stosowane początkowo szczególnie w dieselach, czyli najprawdopodobniej nie ma tego u mnie. Czyli wypada na uszczelkę pod głowica
@ajag: w tym silniku nie ma egr, więc chłodniczki egr też nie ma. Co do płynu może być wiele możliwości, ale jak machanik ma tester i stwierdził spaliny w układzie to walnięta uszczelka, albo głowica
@ajag:

nie no rzeczywiście teraz czytam że jest to dosyć nowe rozwiązanie, stosowane początkowo szczególnie w dieselach

Nie, zupełnie odwrotnie. Od początku były w benzynach dopiero później trafiły do diesli. Tu5 nie ma ale np 2.0 już tak. Masz dwie opcje, albo kolektor dolotowy albo głowica/upg
@ajag: teoretycznie mogłaby się dostawać woda do cylindrów ale to optymistyczny wariant.
Z drugiej strony jeśli masz walnięta uszczelkę albo głowice to coś musi być mocno nie tak bo te silniki są pancerne. W razie naprawy upg przypilnuj żeby była też usunięta przyczyna
@ajag: bezpośrednią? Przegrzanie. A przyczyn przegrzania może być dużo ale wszystkie tkwią w układzie chłodzenia.
Bo to nie jest silnik, który ma jakąś wadę jak np k7m który wymaga wymiany co 100tys( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PiotrFr hmm to teraz bede miał zagwozdkę... Nigdy mi się nie przegrzał silnik przed występowaniem objawów uszczelki, podczas samego już uciekania płynu zapomniałem dolać i wyświetliło mi się że silnik jest zbyt gorący. Jakoś dwa razy miala miejsce taka sytuacja...
@Jemigrant bo uszczelka była najbardziej prawdopodobna, już jest w naprawie. Mam nadzieję że w końcu wszystko będzie ok, jeszcze tylko odgrzybie klimę i oby dało radę pojeździć gdzieś dalej, bo do tej pory był strach że znowu się silnik zagrzeje za mocno