Wpis z mikrobloga

Silnik ma jakąś impedancję więc jak go podpinasz do takiego dzielnika to zmieniasz "punkt podziału" bo zmieniasz rezystancję (impedancję) całej gałęzi. Poza tym ten potencjometr to sfajczysz w sekundę podłączając takie obciążenie. Tutaj albo reostat o odpowiedniej obciążalności albo regulator obrotów na triaku/stabilziatorze/tranzystorze.
@smk666: no wlasnie nic się nie fajczy. Silnik ma oddzielny przewód (żółty) do sterowania obrotami, który powinien reagować na napięcie 0-10V. Silnik kręci się tak samo bez względu czy żółty przewód jest luzem czy podpięty pod dzielnik.
Ile jest na żółtym przewodzie bez podpinania do prka?


@dktr: różnica między żółtym a czerwonym = 19V (bez podpinania do dzielnika)
Różnica 0-10 V ma być miedzy żółtym a niebieskim (względem masy a nie VCC).


@smk666: no tak. Podpiąłem dzielnik odwrotnie i napięcie przy pracującym silniki i wpiętym żółtym przewodzie jest już sterowalne - czyli różnica między żółtym a GND jest zależna od potencjometru i wynosi np 5V, ale niestety nie wpływa to na obroty silnika :/
Jak mu dałeś pełne VCC w jednym z położeń potencjometru to mogłeś upalić sterownik wbudowany w silnik.


@smk666: mogłem :-( Trudno wydrukuje ogranicznik mechaniczny przepływu.