Wpis z mikrobloga

Mały update, jak planuje rozegrać moją dalszą inwestycje w Teslę w najbliższych miesiącach.

- po tym jak zakończy się transfer moich akcji z mBanku do IBKR, powinienem mieć szansę zmiany mojego konta z Cash Account na Margin Account.
- Jeżeli chodzi o Margin Account (pożyczanie pod zastaw akcji), to nadal jestem zielony, dlatego na początek nie będzie żadnych szaleństw. Po prostu będę testował, jak to wszystko tam działa.
- liczę się z dalszymi sporymi spadkami. Tak długo jak Tesli rośnie produkcja i marża, nie będzie mnie martwić spadek ceny. Reakcja na wyniki Q2 (z powodu mniejszej produkcji w Chinach, z powodu lockdownu, może być ostra) i żadne -10% mnie nie zdziwi.. Faktem jest natomiast to, że prędzej czy później recesja w USA się skończy. To może zająć 2 kwartały, albo 8, 16, albo i dłużej. Wszystko to mieści się w moim wieloletnim horyzoncie czasowym, więc się nie martwię.

Naprawdę nie obrażę się za dalsze spadki na Tesli, a to dokładnie z tych trzech powodów:

1. Im niższa cena TSLA, tym mniejszy koszt przeniesienia moich akcji z mBanku do IBKR (0,95%).
2. Im większy spadek, tym potencjalnie większe możliwe odbicie
3. Im niższa cena, tym tańsze opcje długoterminowe. Niestety split będzie tylko 1-3, ale to spowoduje, że opcje i tak staną się 3-krotnie tańsze

Coraz niższa cena, z mojej perspektywy, czyni opcje czy kupienie akcji na margin coraz mniej ryzykownymi.

Szczerze mówiąc, od pół roku się szykuję do zakupu jakichś opcji na Tesli. Mam wrażenie, że rynek robi mi wręcz niezpodziankę i obniża mi poziom trudności na pierwszy raz.


#tesla #gielda #tsla #januszeinwestowania
  • 23
BTW, kto z Was miał okazję kupować opcję na Teslę? Bardzo jestem ciekaw strategii, jaką ludzie przyjmują. Sam jeszcze nie wiem, czy kupować coś deep ITM, czy może coś OUT. Tak czy inaczej, raczej celować będę w opcje dłuugoterminowe. Problemem jest cena :/