No dzień dobry, mam takie pytanie, może głupie a może głupie, nie wiem, w każdym razie:
W aucie z automatyczną skrzynią biegów i napędem na tył przednie koła ciężko się kręcą, kiedy auto jest podniesione i skrzynia jest ustawiona w tryb P, to jest normalne, znaczy, że wtedy hamulce wtedy jakoś lekko są przyciśnięte do tarcz i do sprawia, że auto się np. nie stacza jak parkujemy na wzniesieniu czy mam tłoczki w zaciskach do dupy i się nie cofają i dlatego tak ciężko koła się obracają?
Proszę się nie śmiać, jeśli to głupie pytanie. Albo możecie się śmiać, w końcu to wypok.
czy mam tłoczki w zaciskach do dupy i się nie cofają i dlatego tak ciężko koła się obracają?
@LubieDlugoSpac: Raczej to drugie. Niektóre auta mają automatyczny hamulec parkingowy, ale to raczej nie działałoby na przednie koła, no i byś chyba o tym wiedział.
A druga sprawa - generalnie, jeśli chodzi o parkowanie lepiej dawać najpierw ręczny, potem P, szczególnie jeśli parkujesz na wzniesieniu. Zostawianie auta na wzniesieniu jedynie z P, to
@LubieDlugoSpac: to nie powinno być praktycznie żadnych oporów, jedyne co to klocek może lekko szorować po tarczy i tyle. Ale spokojnie jedną ręka powinieneś zakręcić kołem bez żadnego problemu.
@wiera87: @GaiusBaltar: @strawberian: Na neutralu tak samo. PS. Zobaczcie ten filmik, gość niby naprawił trące klocki i w 05:25 pokazuje, że teraz tarcza obraca się tak jak powinna, a przecież słychać mocno, że nadal jest tarcie i wcale tarcza się swobodnie nie obraca tylko już po chwili zostaje zatrzymana ... https://www.youtube.com/watch?v=C3N-aBP0fcs&t=325s
@LubieDlugoSpac: to co pokazał gość na filmie to bardzo małe opory, bo dał radę pokręcić bez koła mając bardzo mała dźwignie. Możesz pojechać na stację diagnostyczna przeglądów okresowych. Tam na rolkach sprawdzają jakie są opory toczenia.
W aucie z automatyczną skrzynią biegów i napędem na tył przednie koła ciężko się kręcą, kiedy auto jest podniesione i skrzynia jest ustawiona w tryb P, to jest normalne, znaczy, że wtedy hamulce wtedy jakoś lekko są przyciśnięte do tarcz i do sprawia, że auto się np. nie stacza jak parkujemy na wzniesieniu czy mam tłoczki w zaciskach do dupy i się nie cofają i dlatego tak ciężko koła się obracają?
Proszę się nie śmiać, jeśli to głupie pytanie.
Albo możecie się śmiać, w końcu to wypok.
#pytanie #pytaniedoeksperta #mechanika #mechanikasamochodowa #samochody
@LubieDlugoSpac: Raczej to drugie. Niektóre auta mają automatyczny hamulec parkingowy, ale to raczej nie działałoby na przednie koła, no i byś chyba o tym wiedział.
A druga sprawa - generalnie, jeśli chodzi o parkowanie lepiej dawać najpierw ręczny, potem P, szczególnie jeśli parkujesz na wzniesieniu. Zostawianie auta na wzniesieniu jedynie z P, to
PS. Zobaczcie ten filmik, gość niby naprawił trące klocki i w 05:25 pokazuje, że teraz tarcza obraca się tak jak powinna, a przecież słychać mocno, że nadal jest tarcie i wcale tarcza się swobodnie nie obraca tylko już po chwili zostaje zatrzymana ... https://www.youtube.com/watch?v=C3N-aBP0fcs&t=325s
Możesz pojechać na stację diagnostyczna przeglądów okresowych. Tam na rolkach sprawdzają jakie są opory toczenia.