Wpis z mikrobloga

Czy ktoś z was miał bezpośrednie porównanie 2 silników w tym samym aucie z grupy VAG ? Chodzi o 2.0 TDI i 2.0 TFSI, z zastrzeżeniem, że TDI min. 170KM, nigdy nie nie jeździłem 2.0 tfsi, jak u niego z dynamiką ? wiem, że ten poprawiony po 2011 jest ok fajny silnik podatny na mody ale biorąc pod uwage ceny paliw nie wiem czy jest sens sie pakować w turbo benzyne ?

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #samochody
  • 20
@trzaichlac69 Czytałem ostatnio to faktycznie w cuprze na przykład zdarza się nagar, ale jeśli weźmiemy przykładowo 1.5 150 tsi KM to jest dużo lepiej niż wersje z 2010 roku przykładowo.
@modzelem: jak się całe życie jeździło 1.6 MPI 102km to tak .

@piwakk: temat nie dotyczy 1.5 Tsi ale tam , że szarpią te silniki coś już mi się obiło o uszy . Za wcześnie by coś powiedzieć o problemach tego silnika (dostępne od 2017 r. ) . Gpf, plastikowa miska , pompa oleju ze zmiennym wydatkiem ( by mniej palił), olej na normie VW 508.00 0w20 rzadszy niżeli woda
@trzaichlac69: jak się przeciągało wymiany oleju, to stary olej robił nagar na pierścieniach, które przepuszczały. Powodowało to nadmierne spalanie oleju i częste dolewki. Także wysokie ryzyko zatarcia silnika.
Podobnie rzecz się miała z silnikiem Toyoty 1.8 z lat 2004-2006
@trzaichlac69: jak jest słabe krążenie oleju, nie ma odpowiedniego odprowadzenia temperatury, przypala się i w pewnych miejscach olej może mieć nawet konsystencję smoły. Rozbierałem akurat silnik 1zzfe po takiej przygodzie. Odma i egr były w porządku, ale kanały olejowe w bloku były totalnie zatkane. Dodatkowo zatarły się panewki na wale. Widać było w kilku miejscach kolorowe przebarwienia od temperatury.