Wpis z mikrobloga

Całkiem prosta lecz profesjonalna analiza i estymacja przychodu sklepu internetowego 7more7.com za kwiecień 2022

Poniższe wnioski zostały sformułowane na podstawie narzędzi SimilarWeb oraz SEMrush. Celem jest unaocznienie rzędu wielkościprzychodu generowanego przez witrynę 7more7.com

W celu oszacowania przychodu należy ustalić liczbę miesięcznych sesji dla danej witryny. Sesja to okres aktywności użytkownika w witrynie. Na podstawie liczby sesji i umownego współczynnika konwersji dla branży fashion&appareal ustalamy liczbę zakupów.

W przyjętej estymacji wezmę pod uwagę trzy warianty.

Narzędzia analityczne typu Marketing Intelligence wskazują, że w kwietniu strona odnotowała 140 000 wizyt. Wizyta nie jest tożsama z sesją, zatem w celu ustalenia liczby sesji używam umownego współczynnika korygującego (obliczony na podstawie różnic danych podawanych przes SEMRush i SimilarWeb a danymi GA eCommerce'ów do których mam dostępy). Przybliżona realna liczba sesji w kwietniu wynosi 175 000.

W danej branży współczynnik konwersji waha się między 1% a 2% w zależności od pory roku, akcji marketingowych, wyprzedaży, średniej wartości produktu itd. Biorąć pod uwagę inne wskaźniki dotyczące witryny 7more7.com takie jak np średni czas sesji, należy przypuszczać, że niewiele osób kończy wizytę zakupem. W danej branży średni czas trwania sesji powinien wynosić około 3 minut. W przypadku 7more7 jest toponiżej minuty. Biorąc to pod uwagę należy się spodziewać, że ten współczynnik konwersji nie przekracza 1%

Jako średnią wartość zakupu przyjmuję 180 PLN brutto (na podstawie cen asortymentu). Osobiście uważam, że ta wartość jest niższa (ze względu na kolejność prezentowanych produktów - w większości bestsellerami są te pierwsze z listingu, oraz produktów prezentowanych przez dzieciaki w social proofie), ale nie mam właściwych danych do oszacowania.

Zatem mamy trzy warianty:

175 000 sesji x 0,3% współczynnik konwersji x 180 PLN średniej wartości zamówienia brutto / 1.23= ~77 000 PLN netto (najbardziej prawdopodobny scenariusz)
175 000 sesji x 0,5% współczynnik konwersji x 180 PLN średniej wartości zamówienia brutto / 1.23 = ~128 000 PLN netto (wariant optymistyczny)
175 000 sesji x 1,0% współczynnik konwersji x 180 PLN średniej wartości zamówienia brutto / 1.23 = ~256 000 PLN netto (wariant skrajnie optymistyczny)

Od podanych wartości należy odjąć koszty uzyskania przychodu: narzut, koszty magazynowe, logistykę, wynagrodzenia pracowników, koszty marketingowe, koszty utrzymania serwisu itd. Są to zmienne bardzo trudne do oszacowania, ale zakładając bardzo optymistycznie, że marża wyniesie 50% (w rzeczywistości pewnie wynosi 10-20%. marża 50% jest niezwykle niespotykana w tej branży nawet u producentów.), to Nitro na swoim biznesie zarobił w kwietniu kwotę w przedziale 38 500 - 128 000 PLN.

Przyjmując bardziej przyziemne wskaźniki, to dochód powinien wynieść 7 700 - 51 200 PLN (wartośći skrajne). Na podstawie wskaźników efektywnościowych w witrynie osobiście jednak sądzę, że prawda leży bliżej kwoty 7 700 PLN. Biznes jest rentowny, ale na wycieczkę z Weszło trzeba pracować kilka miesięcy.

W danej analizie z premedytacją użyłem wariantu skrajnie optymistycznego, by dać pogląd na potencjał biznesu przy danym produkcie i zasięgu witryny. Niemniej inne wskaźniki efektywnościowe nie pozwalają wierzyć, że jest on możliwy chociaż w ułamku.


#famemma
P.....k - Całkiem prosta lecz profesjonalna analiza i estymacja przychodu sklepu inte...

źródło: comment_1653732996onLjcML21SCvYMl07UTOjC.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@Pryshlyak Super robota, Mirek. Dodałbym tu jednak parę dodatkowych informacji.

- Cały biznes Nitra jest zlokalizowany w Bielsku-Białej, gdzie na miejscu rolę webmastera, webdesigner a, ciecia w magazynie, pakowacza, odpisywacza, a nawet dostawcy systemu obsługi płatności ogarnia po godzinach jeden typ. Opowieści niektórych fanów, że on tam zatrudnia armię ludzi, którym świetnie płaci, są wyssane nawet nie z palca.
- Na własne oczy widziałem punkt odbioru zwrotów 7m7. Szara skrzynka przy drzwiach
Gorejacykrzakagrestu - @Pryshlyak Super robota, Mirek. Dodałbym tu jednak parę dodatk...

źródło: comment_1653743840SaSn0T1mwKI6HqH1syZyoT.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Gorejacy_krzak_agrestu: To czynniki, które rzeczywiście już są już nie do oszacowania bez wiedzy z wewnątrz. Zwrotów w ogóle nie brałem pod uwagę, ale jeśli jest tak jak piszesz, to całkowita liczba zamówień w skali miesiąca może być jeszcze niższa niż założyłem w oparciu o ruch na stronie. W takich warunkach jak opisałeś jedna osoba nie dałaby rady nawet na etacie.
  • Odpowiedz