Wpis z mikrobloga

Wszyscy lubimy kumulację Rawe Ceeków, a przed nami legenda f1 - niesamowity, niepowtarzalny, jedyny tor trzymający w objęciach snu i zachęcający do szybkiego wejścia do śpiulkolotu.

Już bardziej konkretnie o tym co nas czeka zaczynając od notki z wikipedii:

Pierwszą edycję zorganizował w 1929 roku Antony Noghes, producent papierosów i mieszkaniec Monte Carlo. Pomysł popierał ówczesny władca Książę Louis II, który stworzył organizację "Automobile Club de Monaco", której Noghes był pierwszym prezydentem. Inauguracyjny wyścig wygrał William Grover-Williams ("Williams"), który jeździł w samochodzie Bugatti. Charakterystyczny, zielony kolor nadwozia stał się w przyszłości rozpoznawalnym znakiem Brytyjczyków w sportach samochodowych.

Tor Circuit de Monaco tworzą obecnie ulice Monte Carlo i La Condamine. Trasa zawiera wiele wzniesień, ciasnych zakrętów i wąskich odcinków co powoduje, że jest to w chwili obecnej najbardziej wymagający tor w Formule 1. Kierowcy zmieniają biegi średnio co dwie sekundy, czyli 40 razy w ciągu okrążenia i około 3100 razy podczas całego dystansu. Z wielu względów tor wydaje się nie pasować do wyścigów z powodu ciasnych ulic, które praktycznie uniemożliwiają wyprzedanie. Jednakże, już wielokrotnie dochodziło tu do zażartych pojedynków. Poza tym wyścig jest najbardziej prestiżowym ze wszystkich obecnych i jego przyszłość w kalendarzu F1 jest raczej pewna.


Jak sam opis wskazuje Monako z wyprzedzania nie słynie, a czy zmieni się to z obecnymi bolidami przekonamy się dopiero w niedzielę. Za to jednego temu torowi odebrać nie można - nawet najmniejszy błąd na torze, w pitlanie czy przy doborze taktyki oznacza tutaj kompletną porażkę w klasyfikacji końcowej. Tak więc największa procesja poprzedzona jakże ważnymi sobotnimi kwalifikacjami wydaje się być świetnym miejscem dla odwrócenia zwycięskiej karty przez Charlesa Leclerca.

Typowanie wyników:

Wydaje się, że faworytem wydaje się chłopak z monakijskich ulic wraz ze swoim SF1-75, a na kolejnych pozycjach w kwalifikacjach upatrywałbym Maxa Verstappena oraz Carlosa Sainza/Georga Russella. Następnie prawdopodobnie Perez wraz z Lewisem Hamiltonem. Mercedes prawdopodobnie będzie zaskoczeniem tego weekendu ze względu na specyfikę swojego bolidu jednak ciężko powiedzieć jak złym lub jak dobrym. Wąski, uliczny tor i ciasne, wolne zakręty powinny odpowiadać specyfice niemieckiej konstrukcji jednak czy poradzą sobie z nierównościami asfaltu, gdy ich docisk oparty jest głównie na podłodze?

Słowo o rekordach:

Niekwestionowanym liderem zwycięstw w księstwie jest brazylijska legenda F1 - Ayrton Senna.
Czarny Pan (LH44) stoi przed szansą zrównania się z popularnym Profesorem, ale gdyby wydarzyła się jakas nieoczekiwana sensacja i na najwyższym stopniu podium stanąłby Fernando Alosno to dogoniłby właśnie wspomnianego kierowce Mercedesa. Poza tym o swoje drugie zwycięstwo będzie walczył Max Verstappen, a miejscowy Leclerc pod dużą presją, ale i z wielką motywacją będzie na pewno walczył do końca o pierwsze, monakijskie P1.

Liczba zwycięstw (kierowcy):

6 – Ayrton Senna
5 – Graham Hill, Michael Schumacher
4 – Alain Prost
3 – Lewis Hamilton, Stirling Moss, Nico Rosberg, Jackie Stewart
2 – Fernando Alonso, David Coulthard, Juan Manuel Fangio, Niki Lauda, Jody Scheckter, Maurice Trintignant, Sebastian Vettel, Mark Webber
1 – Jean-Pierre Beltoise, Jack Brabham, Jenson Button, Mika Häkkinen, Bruce McLaren, Juan Pablo Montoya, Olivier Panis, Riccardo Patrese, Ronnie Peterson, Kimi Räikkönen, Carlos Reutemann, Daniel Ricciardo, Jochen Rindt, Jarno Trulli, Gilles Villeneuve, Denny Hulme, Keke Rosberg, Max Verstappen

W kwestii konstruktorów pojedynek Mercedesa i Red Bulla ma szanse pogodzić Ferrari, a poza tym na większe przetasowania raczej nie ma co liczyć. Jeszcze większa stagnacja na ten moment wśród producentów silników.

Liczba zwycięstw (producenci podwozi):

15 – McLaren
9 – Ferrari
7 – Lotus
5 – BRM, Mercedes
5 – Red Bull
3 – Cooper, Tyrrell, Williams
2 – Benetton, Brabham, Maserati, Renault
1 – Alfa Romeo, Brawn, Ligier, Wolf

Liczba zwycięstw (producenci silników):

13 – Cosworth
12 – Mercedes
9 – Ferrari
7 – Honda
6 – Renault
5 – BRM, Climax
3 – TAG
2 – Maserati
1 – Alfa Romeo, BMW, Mugen-Honda, Repco, TAG Heuer

26 maja, Czwartek
godz. 14:00 – 14:50 – Trening FRECA
godz. 15:35 – 16:20 – Trening Porsche Mobil 1 Supercup
godz. 17:05 – 17:50 – Trening F2

27 maja, Piątek
godz. 09:05 – 09:35 – Kwalifikacje FRECA (grupa A)
godz. 09:45 – 10:15 – Kwalifikacje FRECA (grupa B)
godz. 10:30 – 12:30 – Konferencje prasowe
godz. 11:40 – 11:56 – Kwalifikacje F2 (grupa A)
godz. 12:04 – 12:20 – Kwalifikacje F2 (grupa B)
godz. 14:00 – 15:00 – Pierwszy trening F1
godz. 15:30 – 16:00 – Kwalifikacje Porsche Mobil 1 Supercup
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1

28 maja, Sobota
godz. 10:30 – 11:30 – Konferencja prasowa
godz. 11:40 – 12:15 – Pierwszy wyścig FRECA
godz. 13:00 – 14:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1
godz. 17:00 – 18:00 – Konferencja prasowa
godz. 17:40 – 18:30 – Pierwszy wyścig F2

29 maja, Niedziela
godz. 08:35 – 09:10 – Drugi wyścig FRECA
godz. 09:50 – 10:55 – Drugi wyścig F2
godz. 12:05 – 12:40 – Wyścig Porsche Mobil 1 Supercup
godz. 13:00 – 13:30 – Parada kierowców
godz. 15:00 – 17:00 – WYŚCIG F1

Skrócone:
Piątek:
godz. 14:00 – 15:00 – Pierwszy trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – Drugi trening F1
Sobota:
godz. 13:00 – 14:00 – Trzeci trening F1
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje F1
Niedziela
godz. 15:00 – 17:00 – WYŚCIG F1

#f1 #f1beforerace
Pobierz A.....7 - Wszyscy lubimy kumulację Rawe Ceeków, a przed nami legenda f1 - niesamowity...
źródło: comment_1653463527KbM3VbTad8zIpIQ62C65dF.jpg
  • 9