Wpis z mikrobloga

A tak właściwie, to skoro w bojowych maszynach załogowych czy liniowych samolotach transportowych nie ma żadnych kluczyków, czytników ani innych wbudowanych zabezpieczeń przed niepowołanym dostępem osób z zewnątrz...

...to czemu chyba nikt jeszcze nie wpadł (w meandrach eksploatacyjnych wytycznych i procedur) na to, aby w prosty sposób elektronicznie zabezpieczyć takie (wręcz strategicznie ( ͜͡ʖ ͡€) kosztowne maszyny.

Poprzez wprowadzenie kombinacji kodowej na klawiaturze-bez której nie dałoby się uruchomić żadnej jednostki napędowej, sterować istotnymi układami (np. odpowiadającymi za zrzucanie ładunku czy płynów) ani odblokować uzbrojenia. ( ͡° ͜ʖ ͡°)-

#rozkminy #technologia #samoloty #lotnictwo #inzynieria
źródło: comment_1653412134lwnMVV09iI3xp4klFPocLk.jpg
  • 11
@Makak87: gdyby tak było-to w ogóle by się nie opłacało w "mniejszym" lotnictwie ogólnym stosować zamków i stacyjek na kluczyk (bo to tam raczej działaby metoda "na wycięcie ( ͡º ͜ʖ͡º).

A tutaj sprawa byłaby bardziej złożona-bo wycięcie takiej klawiatury nie dość, że nie omijałoby problemu-to stwarzałoby ryzyko zupełnego unieruchomienia takiej maszyny ()
@LordDarthVader: cóż...to wtedy takie kody byłyby przydzielane do materiałów załóg latających-w zależności od przyporządkowania do danego numeru. No i do wiadomości tych, którzy są przygotowani do obsługi technicznej danego modelu (oni w sumie też mają swoje osobiste materiały AMT).
@wygolony_libek-97:

gdyby tak było-to w ogóle by się nie opłacało w "mniejszym" lotnictwie ogólnym stosować zamków i stacyjek na kluczyk (bo to tam raczej działaby metoda "na wycięcie ( ͡º ͜ʖ͡º).


Czym innym jest proba zajumania czegos z pasa startowego a czym innym jest zatargania maszyny do hangaru gdzie masz inzynierow, technikow, sprzet i czas zeby sonbie przy sprzecie grzebac.
@Mishy: to wiadomo. Ale zawsze może się zdarzyć taka ewentualność, że ktoś tę strefę ochronną "przełamie", albo przez jakiś czas taka maszyna latająca znajdzie się w miejscu w ogóle, lub słabiej chronionym. Tudzież na pokazach, gdzie przez zbieg niedopatrzeń i błędów mogłoby się coś odwalić.
@wygolony_libek-97: Zabezpieczenie małego samolotu to pic na wodę XD Cessna ma kluczyk, jak od skrzynki pocztowej, a w takim Tecnamie P2006T już w ogóle nie ma kluczyka i odpalasz go przyciskiem.
Nie stosuje się zabezpieczeń, bo są trzymane w zamkniętych strefach, a poza tym samolot tak łatwo nie zniknie z lotniska.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@KolczyQ: w sumie...to zależy jaki samolot. Bo są przecież takie, których zakup w ilościach -nastu czy -dziesięciu sztuk-jest wydarzeniem w polityce międzynarodowej, wręcz punktem zwrotnym.

Podobnie jak odmowa jego serwisowania czy sprzedaży części do niego.

A taki kluczyk w maszynach GA-to jednak jest jednym z tych rozwiązań, które mogą zostać w prosty sposób przeniesione między samochodami i samolotami-szczególnie tymi osobowymi.