Bikepacking jest super. Może torby do bikepackingu są bardzo drogie ale za to można w nie mało zapakować, ciężko się zakłada i jest utrudniony dostęp do rzeczy ( ͡°͜ʖ͡°) A, i jeszcze trzeba oklejać ramę bo się rysuje.
@velomapa: widzę że temat poruszony już powyżej - ale dla mnie też dziwny jest ten szpej na przednim kole. To zmienia zachowanie roweru - jak skręca / jak wybiera nierówności, etc, itd.
@Talarkowy: Tak jak napisałem wyżej, nic takiego nie zauważyłem ¯\_(ツ)_/¯ Przejechałem trochę kilometrów z sakwami na tylnim kole, na tylnim i przednim. Ostatnio jeżdżę jak na zdjęciach. Różnica co do sterowności jest zdecydowanie na plus obecnego zestawu. Rower jest ogólnie lżejszy i lepiej się prowadzi.
Ale ogólnie to mam mieszane uczucia co do bikepackingu. Drogie torby, mało miejsca, ciężko się pakuje.
@velomapa: to musisz być wyjątkowy ;) bo masz odczucia odwrotne niż zdecydowana większość osób które próbowały mocować szpej na kierowcę.
W moim skromnym odczuciu - już 1kg na kierownicy zmienia mocno prowadzenie roweru w zakrętach, fizyki nie oszukasz - dodajesz ciężar wysoko i nad kołem...
dociążenie przewodniego koła to poprawa stabilnością - to naprawdę czuć np. w piasku, w zakrętach ect. tyle że ja stosuje przednie sakwy a to jest nisko umieszczony środek ciężkości. - mniej więcej w okolicach osi koła.
@velomapa: coś mało w sumie szpeju. Miałeś jakieś noclegi czy to jakoś totalnie minimalistycznie?
@fimino: ale mówisz o sakwach czy torbach na widelcu ? Bo sakwy - tak wiem są bagażniki na widelec i potem sakwa na to. Ale mi chodzi o bardziej bikepackingowe podróże - bez bagażników ;)
No i nie każdy rower ma piny / miejsca montażowe na widelcu.
@velomapa: przejechałem tak dwa razy wisłe1200, szlak orlich gniazd oraz jeździłem tak po Izerach.
Nigdy więcej bagażu na przednim kole :)
A może to też związane jest z geometrią mojego roweru ? bo jeżdżę na przełaju, bo w moim odczuciu, gravele są dla mnie zdecydowanie za bardzo leniwe a pozycja za mało sportowa (za mało pochylona na kierownicę)
@Talarkowy: Najs, gratki. Może właśnie chodzi o geometrię ramy i ciężar jakoś inaczej się układa. Ja ważę około 90kg więc to może też ma jakiś wpływ :)
@PDCCH: Ale potem wstyd na ustawkach ( ͡°͜ʖ͡°) Ja mam matowy lakier, który fajnie wygląda ale się strasznie rysuje. Wole sobie taśmą izolacyjną obkleić newralgiczne miejsca przed wyjazdem. Raz sobie zdarłem lakier do białego podkładu. Okropnie to
Bikepacking jest super. Może torby do bikepackingu są bardzo drogie ale za to można w nie mało zapakować, ciężko się zakłada i jest utrudniony dostęp do rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°) A, i jeszcze trzeba oklejać ramę bo się rysuje.
W planach miałem przejechanie kawałkiem Trasy Pojezierzy Zachodnich i Starym Szlakiem Kolejowym. Niestety przez wiater i deszcz musiałem zredukować dystans. Oczywiście był wmordewind.
Pierwszy raz byłem w zachodniopomorskim i jestem pod mega wrażeniem. Super tereny (lasy, jeziora, pagórki) i mało ludzi.
dzień 1
116 km jak na taką pogodę to i tak spoko. Zmokłem tylko 7 razy. https://www.strava.com/activities/7180859017
dzień 2
83 km z wiatrem w plecy i słońcem. Jadąc z wiatrem czasami się czuje, że to oszustwo. Ale dzień wcześniej zasłużyłem :) https://www.strava.com/activities/7184440928
#rower #bikepacking #rowerowyrownik
bagaż zdecydowanie lepiej mieć z tyłu.
Ale ogólnie to mam mieszane uczucia co do bikepackingu. Drogie torby, mało miejsca, ciężko się pakuje.
W moim skromnym odczuciu - już 1kg na kierownicy zmienia mocno prowadzenie roweru w zakrętach, fizyki nie oszukasz - dodajesz ciężar wysoko i nad kołem...
dociążenie przewodniego koła to poprawa stabilnością - to naprawdę czuć np. w piasku, w zakrętach ect.
tyle że ja stosuje przednie sakwy a to jest nisko umieszczony środek ciężkości. - mniej więcej w okolicach osi koła.
@velomapa: coś mało w sumie szpeju. Miałeś jakieś noclegi czy to jakoś totalnie minimalistycznie?
No i nie każdy rower ma piny / miejsca montażowe na widelcu.
Nigdy więcej bagażu na przednim kole :)
A może to też związane jest z geometrią mojego roweru ? bo jeżdżę na przełaju, bo w moim odczuciu, gravele są dla mnie zdecydowanie za bardzo
leniwe
a pozycja za mało sportowa (za mało pochylona na kierownicę)@velomapa: można też nie przejmować się faktem, że rama się rysuje. Polecam ten stan, łatwiej i przyjemniej się żyje
@PDCCH: Ale potem wstyd na ustawkach ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ja mam matowy lakier, który fajnie wygląda ale się strasznie rysuje. Wole sobie taśmą izolacyjną obkleić newralgiczne miejsca przed wyjazdem. Raz sobie zdarłem lakier do białego podkładu. Okropnie to