Wpis z mikrobloga

@Mintaa: trochę masz rację a trochę nie, w przemyśle automotive jeszcze nigdy się nie spotkałem żeby jakieś urządzenie nie jeździło na windowsie, ale wśród kuców od it może to wyglądać inaczej i u nich linux może rzeczywiście czasem mieć sens
@Krolik: z tego co znalazłem to Mazda, Suzuki, Toyota, Ford, Mercedes, Volkswagen, Fujitsu, Honda, Hyundai, Mitsubishi i inni chyba też w mniejszym lub większym stopniu
https://www.automotivelinux.org/about/members/

co do serwerów to różne źródła podają podobne statystyki, Linux używany na ~96% serwerów, nawet Microsoft udostępnia własną dystrybucję Linuksa na Azure xd
myślałem, że każdy kto ma choć trochę pojęcie o IT to wie, ale o dziwo nie
pisał jeszcze jakieś bzdury o serwerach na windowsie :D


@Krolik: widziałem. Z mojego doświadczenia na windowsach zazwyczaj pracują jakieś programy fiskalne albo oprogramowanie biznesowe. W dużych projektach raczej się unika bo linux ma mniejsze zużycie zasobów i licencjonowanie jest o wiele tańsze np nie płaci się od ilości corów albo ramu w maszynce.

nawet Microsoft udostępnia własną dystrybucję Linuksa na Azure xd


@Moroder: szczególnie, że już kilka lat temu nawe
@RoMaN_MiKLaS: QNX, i parę innych RTOSów, ale do navi przecież zwykle obok jest Linux. Trik polega na tym - że automotive ma mnóstwo wymagań dotyczących certyfikacji OSa, których Linux nie spełnia, a te mniejsze RTOSy owszem. Smutne że np sporo bankomatów jechało na Windowsie XP.
@ly000: ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie ma źródła bo to nie jest prawda, ale najprawdopodobniej jest to około 77% procent, natomiast linux króluje na superkomputerach (ma 100%), a na mainframe'ach mają około 50%.
I ja mam jako takie źródło
To 96% to było kiedy internet był naprawdę mocno zdecentralizowany, więc masa ludzi wskakiwała na internetowy wagonik z różnymi forami, blogami, etc. A że tacy ludzie nie mieli