Wpis z mikrobloga

Chwilowy postój na szampany, kolejny postój w Monako będziemy oglądać crashtes.. znaczy wyścig Charlesa.

Artykuł o zmianach planowanych w bolidzie F1-75 od Ferrari.

Nowa podłoga, której krawędź boczna została unowocześniona, posiada również dodatkowy pionowy pas, umieszczony po przekątnej (patrz zdjęcie poniżej) - rodzaj blokady poślizgu, który powinien zapobiegać deformacji podłogi w obszarze przed tylnymi kołami.

Rozwiązanie Ferrari wydaje się być podobne do tej samej sekcji w podłodze bolidu Red Bull RB18, a oba zespoły są na początku intrygującej wojny rozwojowej.

Najwyraźniej te metalowe elementy odgrywają rolę w redukcji drgań wywołanych przez porpoising, gdy samochód porusza się po prostych, ale przede wszystkim znacznie zwiększają prędkość wyzwalania.


Podsumowując:

Rozwiązanie, a raczej ostrożne zarządzanie porpoisingiem, stwarza także możliwość wypróbowania różnych ustawień i konfiguracji, które zmaksymalizują wydajność aerodynamiczną samochodu, bez potencjalnego pogorszenia tego zjawiska.


Źródło: Racingnews

#f1beforerace
#tifosi
#f1
Pobierz
źródło: comment_165175077878w7Rsxo77Tv2O0A67RjY2.jpg
  • 4