Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 09:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 100800Z 18003KT 8000 OVC041 M01/M01 Q1036 =

EPGD 100800Z 19004KT 150V250 8000 FEW040 M01/M04 Q1033 R11/290095 =

EPKK 100800Z 00000KT CAVOK M03/M04 Q1036 =

EPKT 100800Z 09002KT 5000 BR NSC M03/M03 Q1035 =

EPLB 100800Z 34007KT 300V360 9999 BKN017 M03/M06 Q1034 =

EPLL 100800Z 00000KT 1400 BR NSC M04/M05 Q1036 =

EPMO 100800Z VRB01KT 6000 NSC M04/M04 Q1036=

EPPO 100800Z 16005KT 9999 BKN030 00/M02 Q1035 R10/29//95 =

EPRZ 100800Z 32009KT CAVOK M03/M04 Q1035 =

EPSC 100800Z 15008KT 2700 BR SCT002 BKN003 02/02 Q1033 =

EPWA 100800Z 29003KT 8000 NSC M04/M04 Q1036 NOSIG=

EPWR 100800Z 13005KT 9999 BKN036 01/M00 Q1036 =

EPZG 100800Z 14004KT 7000 OVC016 02/01 Q1035 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa