Wpis z mikrobloga

Drodzy moto-wykopki. Pacjent poczciwa 10 letnia Fieścina z 1.6 TDCi po chipsie i innym turbo i paru pierdołach - 130 koni pluje, z racji że hamulce z tyłu powiedziały dość, trzeba udać się do mechanika. I tu pytanie, czy są jakieś plug&play gotowe zestawy hamulcowe gdzie zamienię bębnówki na tarczę do tyłu? Przy 130 koniach lepiej mieć czym hamować. Aktualnie hamuje tylko przód () i musze uprawiać jazdę emerycką z wiadomych względów.

#mechanikasamochodowa #mechanika #fiesta #ford #mechanika #motoryzacja
  • 15
@wykopek_z_pikabu_ru:
Prościej założyć lepsze tarcze z przodu, jakieś wentylowane może niż babrać się z przerabianiem z tyłu.
Gotowe mogą być od jakichś lepszych wersji bo raczej RS miały tarcze z tyłu. Ale czy to przypasuje plug & play? Czy RS nie różnił się konstrukcyjnie w zawieszeniu tylnym?
@tos-1_buratino: Tarcze z przodu jakiś baran mi założył dopiero co (tanie chinczyki choć prosiłem o DOBRE), odnosze wrażenie że hamuje gorzej na przód niż przed wymianą. Taki mechanik że nie zauważył że tył nic nie hamuje. Mam bajzel z autem jeśli chodzi o hamulce aktualnie i chce to zrobić z głową.
@tos-1_buratino: porównałem obie na aledrogo i na moje laickie oko to wyglądają prawie tak samo za wyjątkiem własnie że w jednym jest tarcza a w drugim bęben. No i wiadomo inne przewody hamulcowe. Na pewno zawieszenie nieco inne, w mojej optycznie tylna belka wygląda jak nowa, no i nieco siedzi niżej, kiedyś prakowałem obok zwykłej. U mnie to jest ST line czy jakas tam inna opcja "limited"
Aktualnie hamuje tylko przód () i musze uprawiać jazdę emerycką z wiadomych względów.


@wykopek_z_pikabu_ru: Dziwne bo w 140 konnej działają bez zarzutu, ogarnij dobre bębny plus szczęki od brembo Przód też doprowadź do dobrego stanu jeżeli masz nonamowe klocki i powinno być si - Fiesta to tylko 1000kg, hamulce na tyle z racji wysokiej sylwetki i małej masy dużo do roboty nie mają (i efekt również będzie
@Rustyyyy: w wersji ST 184 konie, ale w sumie przemyślę to bo mi założył TRW i klocki takie że nie dolegały całą powierzchnią do tarczy, efekt był taki ze 2 tyś km zrobiłem i dopiero zaczęło przylegać a do tego czasu miałem pierścień na środku tarczy wogóle nie wytarty przez klocek.. Nie mam sił do mechaników w Tarnowie. Niedawno odkryłem typa który ogarnia bardzo dobrze mechanikę ale dostać się do niego