Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 19:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 091800Z 00000KT 6000 NSC M02/M02 Q1026 =

EPGD 091800Z 32002KT 9999 SCT033 M02/M03 Q1025 R11/290095 =

EPKK 091800Z 35005KT 310V050 9999 BKN023 04/01 Q1022 =

EPKT 091800Z 34007KT 9999 SCT013 BKN015 03/01 Q1022 =

EPLB 091800Z NIL=

EPLL 091800Z 01011KT 9999 SCT018 M00/M04 Q1024 =

EPMO 091800Z 02008KT 9999 BKN021 M01/M05 Q1024 =

EPPO 091800Z 05005KT 9999 FEW009 BKN019 02/01 Q1025 R10/29//95 =

EPRZ 091800Z 36011KT 9999 SCT020 BKN026 01/M02 Q1021 =

EPSC 091800Z 00000KT 9999 BKN013 04/03 Q1025 =

EPWA 091800Z 02010KT 9999 BKN023 M01/M05 Q1024 NOSIG=

EPWR 091800Z 36005KT 330V030 4000 -RA BR FEW003 BKN005 07/06 Q1025 =

EPZG 091800Z 04005KT 8000 OVC007 05/05 Q1025 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa