Wpis z mikrobloga

od jakiegoś czasu, czyli miesiąca jestem posiadaczem zabawek w 22lr, patrząc to co się dzieje z cenami amunicji oraz dostępnością, odnoszę wrażenie, że sklepy tudzież importerzy sami na siebie bata kręcą. Na przykładzie amunicji 223. Stała się ona na tą chwilę tak bardzo dostępna, że jest sprzedawana w wielu sklepach wyłącznie przy zakupie broni, natomiast import zabawek w tym kalibrze wcale nie zmalał.

Zastanawia mnie kiedy nowi posiadacze pozwolenia na broń że sytuacja jest dosyć patologiczna i zmniejszy się popyt na broń w tym kalibrze, co będzie wiązało się z tym, że ta broń będzie zalegać w sklepowych magazynach i będzie generowała dodatkowe koszty w postaci podatku( nie znam się na podatkach, ale to chyba nazywa się podatkiem od stanu magazynowego).

Kolejną moją wątpliwościa, jest fakt że ani mesko, ani Grom(fabryka amunicji) nie wypuściło w tym roku, żadnej amunicji w kalibrze na Polski rynek cywilny. Gdzie w dzisiejszych czasach mogliby zarobić dużo hajsu.

Kolejny przykład amunicja 22lr, w Łodzi już taniej amunicji nie da się kupić została tylko po 60 gr w zwyż.

#bron #strzelectwo #rozmyslania #patologia #sytuacja
  • 21
  • Odpowiedz
@ShogunSdz:
Rozwiązanie jest proste -- trzeba jeszcze bardziej ułatwić dostęp do broni, żeby był jeszcze większy popyt na ammo i żeby brakowało jej jeszcze bardziej i jeszcze większej ilości osób. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@ShogunSdz: Polski rynek broni i amunicji jest zwyczajnie drugorzędny dla producentów, importerzy muszą robić fikołki, żeby w ogóle dostać gdzieś tę amunicję i łapią się wszelkich źródeł, nawet najbardziej egzotycznych typu amunicja 9x19 z Macedonii czy Turcji. Komponenty do produkcji drogie, a ludzie coraz częściej nie chcą kupować amunicji w takich cenach, jeżeli nie muszą. Niemniej cen to ten detaliczny spadek popytu nie zmniejszy, bo na strzelnicach jest ogromne ssanie na
  • Odpowiedz
@kidnice: możesz coś powiedzieć o różnicy w cenie belotki bo tego nie zauważyłem.