Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 17:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 091600Z 35002KT CAVOK 01/M02 Q1023 =

EPGD 091600Z 32002KT 9999 BKN030 M00/M02 Q1023 R11/290095 =

EPKK 091600Z 28008KT 9999 BKN060 05/04 Q1019 =

EPKT 091600Z 31008KT 9999 -RA FEW005 SCT009 05/04 Q1020 =

EPLB 091600Z NIL=

EPLL 091600Z 36010KT 330V030 9999 BKN024 02/M02 Q1021 =

EPMO 091600Z 02011KT 340V040 9999 BKN019 M01/M04 Q1021 =

EPPO 091600Z 01004KT 9999 SCT019 03/02 Q1023 R10/29//95 =

EPRZ 091600Z 34015KT 9999 BKN030 03/00 Q1017 =

EPSC 091600Z 05002KT 9999 SCT004 BKN007 04/04 Q1024 =

EPWA 091600Z 35010KT 9999 BKN020 M00/M03 Q1021 NOSIG=

EPWR 091600Z 34004KT 2500 -RA BR SCT004 BKN007 07/07 Q1023 =

EPZG 091600Z 31003KT 260V360 7000 SCT005 BKN009 OVC031 07/07 Q1023 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa